صعود موقت رئال به صدر در شب درخشش بنزما

در ادامه رقابت های هفته سیزدهم لالیگا شنبه شب و از ساعت ۲۱ به وقت تهران رئال مادرید در ورزشگاه ایپوروا مهمان ایبار بود و در نهایت با پیروزی ۴-۰ مقابل میزبان، موقتا به صدر جدول صعود کرد. 

اخبار ورزشی- برای قوهای سپید بنزما ۱۷ و ۲۹ پنالتی، راموس پنالتی ۲۰ و والورده ۶۱ گلزنی کردند.

رئال مادرید که در ۱۰ دیدار برابر ایبار ۸ بار برنده شده و در مهمانی قبلی خود در این ورزشگاه (نوامبر ۲۰۱۸) با ۳ گل مغلوب شده بود، با ترکیب ابتدایی زیر راهی میدان شد:

کورتوا؛ کارواخال، واران، راموس، مندی؛ والورده، کاسمیرو، مودریچ؛ واسکز، بنزما، هازارد

رئال مادرید بازی را بهتر آغاز کرد و اولین موقعیت جدی مسابقه را ساخت، وقتی ضربه بنزما در دقیقه ۹ از فاصله ای نزدیک توسط دمیتروویچ مهار شد. رئال در دقیقه ۱۷ مزد شروع خوب خود را گرفت. 

بنزما که در گوشه محوطه پا به توپ شده بود با پاسی به بیرون سعی داشت والورده را در موقعیت شوت زنی قرار دهد، این توپ به مودریچ زد و ضربه مودریچ نیز بلوکه شد. در ادامه با دخالت والورده توپ به بنزما رسید تا مهاجم فرانسوی با ضربه محکم خود از همان گوشه سمت چپ محوطه دروازه ایبار را فرو ریزد.

با این گل، بنزما در رقابت های لالیگا به آمار ۱۵۷ گل زده رسید و از آمار ۱۵۶ گل فرانس پوشکاش افسانه ای عبور کرد. 

تنها یک دقیقه بعد آدریان کوردرو یک پنالتی به سود رئال اعلام کرد. نفوذ ادن هازارد از سمت چپ به درون محوطه با تکل دی‌بلاسیس متوقف شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. راموس پشت این توپ ایستاد و با ضربه زمینی و ملایم خود به سمت چپ، ضمن فریب دمیتروویچ نتیجه را ۲-۰ کرد. 

رئال در دقیقه ۲۷ به یک پنالتی دیگر دست یافت. واسکز که پس از دریافت پاسی از هازارد از سمت راست محوطه آماده خطرسازی بود، تلاش کرد به تو بزند اما این تلاش او با خطای کوته همراه شد تا دوباره یک پنالتی برای رئال اعلام شود. این بار کریم بنزما پشت توپ ایستاد و مثل راموس با نواختن ضربه به صورت زمینی به گوشه سمت چپ، دمیتروویچ را مغلوب کرد و نهمین گل فصلش را به ثمر رساند.

در ادامه نیمه اول ایبار توسط تاکاشی اینویی ژاپنی به دو موقعیت متوالی در دقیقه ۳۶ دست یافت و رئال هم توسط بنزما موقعیت ساخت. اما این موقعیت ها تغییری در نتیجه بازی ایجاد نکرد تا رئال نیمه اول را با برتری ۳-۰ به رختکن برود.

رئال در دقیقه ۶۱ به گل چهارم هم دست یافت. ارسال بلند مندی از سمت چپ در آن سمت محوطه جریمه به لوکا مودریچ رسید. هافبک کروات بعد از اندکی تعلل بهترین گزینه را انتخاب کرد و با پاسی درخشان، فرصت را برای شوتزنی فده والورده فراهم کرد. والورده نیز در ورود خود به محوطه جریمه بی‌درنگ ضربه محکم خود را به گوشه سمت راست دروازه شلیک کرد تا بازی ۴-۰ شود. 

رئال بعد از این گل باز هم توسط بنزما موقعیت مناسبی برای گلزنی داشت و اینویی هم مانند نیمه اول دو موقعیت متوالی را در دقایق ۶۵ و ۶۶ از دست داد؛ دو ضربه پای راست یکی از گوشه سمت چپ و دیگری از گوشه سمت راست دروازه که یکی به وسیله کورتوا مهار شد و دیگری با اختلاف به بیرون رفت.

لوانته در دقایق ۸۵ و ۸۶ هم دو موقعیت مناسب توسط اکسپوزیتو و اسکالانته خلق کرد که هر دو از بین رفت تا بازی در نهایت با همان نتیجه ۴-۰ خاتمه یابد.