رئیس فیفا بازی استقلال و شهرخودرو را کنار زنان می‌بیند؟!

خبرگزاری فرانسه خبر داد رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال به زودی بار دیگر راهی تهران می‌شود. این برای نخستین بار است که ریاست فیفا طی یک سال، سه بار به تهران سفر می‌کند و دلیل نیز کاملاً مشخص و واضح است؛ «زنان».

اخبار ورزشی- براساس خبر این خبرگزاری بین‌المللی که در رسانه‌های عربی از جمله الخلیج ۳۶۵، بازتاب داشته است، فدراسیون فوتبال ایران بعد از توافقی که با فیفا داشت، به این نتیجه رسید در بازی‌های ملی زمینه را برای حضور زنان در ورزشگاه مهیا کند. یک منبع نزدیک به فیفا در گفت‌وگویی که با فرانس‌فوتبال داشت، اعلام کرد: اینفانتینو رئیس فیفا در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ایران زده، اعلام کرده به زودی راهی تهران می‌شود تا وضعیت حضور زنان را در ورزشگاه‌ها از نزدیک پیگیری کند.

همچنین برخی منابع خبری گزارش داده‌اند تصمیم قطعی اینفانتینو که در نامه‌ای به تاج اعلام شده، تماشای یک بازی لیگ برتر ایران با حضور زنان در یکی از ورزشگاه‌هاست! به این ترتیب مشخص می‌شود فدراسیون جهانی فوتبال تنها به حضور زنان در بازی‌های ملی کفایت نکرده و حالا با یک گام جلوتر، در پی پیاده‌سازی پروژه حضور بانوان ایران در مسابقات لیگ داخلی است.

منبع این سایت تأکید کرد هنوز زمان دقیق سفر اینفانتینو مشخص نیست، اما دلیل اصلی این سفر، بررسی وضعیت حضور زنان در ورزشگاه است تا جایی که رئیس فیفا اعلام کرده دوست دارد خودش در ورزشگاه نزدیک زنان ایرانی بنشیند و یک مسابقه را تماشا کند! سایت عربی خلیج ۳۶۵ در ادامه به نقل از منبع پنهانش نوشت: فیفا به دنبال این است که علاوه بر بازی‌های ملی در بازی‌های لیگ ایران هم به زنان این اجازه داده شود تا راهی ورزشگاه شوند.

جیانی اینفانتینو در اجلاس اخیر فیفا رسماً به موضوع تماشاگران زن ایرانی پرداخت و ورود پرشمار و آزادانه آن‌ها برای تماشای بازی تیم ملی مقابل کامبوج را، نشانه‌ای از موفقیت خود برای برداشتن محدودیت‌ها در فوتبال ایران دانست.

او وعده داده بود، به همان مقدار بسنده نخواهد کرد و این روند را تا دستیابی به حالت مطلوب مد نظر فیفا ادامه خواهد داد! او بار‌ها در سخنرانی‌هایش، جملاتی را به دیدار خود با حسن روحانی ارجاع داد و از قول مقامات عالیرتبه ایران برای مهیا ساختن زیرساخت‌ها برای این منظور گفت. سخنگوی دولت ایران نیز آخرین بار، ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای مسابقات فوتبال با فشار‌های خارجی را رد کرد و این اقدام را داوطلبانه خواند.

در همین راستا برخی از منابع خبری مدعی شدند اینفانتینو بازی تیم‌های استقلال و شهر خودرو را از نزدیک و کنار بانوان ایرانی تماشا خواهد کرد! این مسابقه پنج‌شنبه ۱۴ آذرماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

خبر فرانس‌فوتبال دیروز توسط نشریه آس اسپانیا هم تأیید شد و این نشریه اسپانیایی هم خبر از حضور اینفانتینو در ایران برای برابری حقوق مرد‌ها و زنان در ورزشگاه داد.