امری - آنچلوتی؛ اخراج می‌شوند، اخراج نمی‌شوند...

امری در آرسنال به معنای واقعی به بن‌بست خورده و آنچلوتی اگرچه روز‌های خوبی در ناپولی داشت ولی حالا هفته‌های متوالی است که اصلاً رنگ برد را ندیده است.

امری در منگنه
اخبار ورزشی-تیم اونای امری شنبه همین هفته برابر لسترسیتی شکست بدی را متحمل شد و در خانه ۲ بر صفر بازی را واگذار کرد. این شکست پنجمین بازی متوالی اونای امری در آرسنال، در رقابت‌های مختلف بود که دستش به برد نرسید. موضوعی که اصلاً به مذاق هواداران توپچی خوش نیامده است. روی یکی از دست نوشته‌هایی که هواداران آرسنال به ورزشگاه آورده بودند می‌شد به وضوح این جمله را دید: «امری، ممنون برای اینکه هیچ کاری نکردی، حالا وقتش رسیده خداحافظی کنی». علاوه بر این، هواداران دو تیم در اقدامی عجیب شعار‌های ملودیکی سر می‌دادند و با ریتم خاصی می‌خواندند که «امری اخراج می‌شود». سرمربی سابق پاری‌سن‌ژرمن، اما در کنفرانس خبری آرام به نظر می‌رسید. او گفت: «ما به زمان نیاز داریم و باید صبور بود». آرسنال فعلاً با اختلاف ۹ امتیاز در مقایسه با لسترسیتی رده دومی در جایگاه ششم جدول رده‌بندی ایستاده است و برخلاف خواسته امری مبنی بر صبور بودن، رسانه‌های انگلیسی خیلی زود طرح اخراج این سرمربی را منتشر کرده‌اند. هنری وینتر یکی از خبرنگاران مشهور انگلیسی که برای تایمز کار می‌کند درباره امری می‌گوید: «سطح اونای امری در سطح لیگ اروپاست و نه لیگ قهرمانان. هواداران آرسنال حق دارند انتظار بیشتر و البته آرزو‌های بزرگتر داشته باشند». در اسکای اسپرتس، آلن اسمیت، بازیکن سابق آرسنال هم در تحلیل‌هایش حسابی امری و توانایی‌هایش را زیر سؤال برد. «فکر می‌کنم ارتباط بین امری و تیم کاملاً از بین رفته است... امری نه برنامه‌ای برای سیستم بازی دارد و نه اینکه طرحی دارد که بشود به آن امید داشت. به نظرم او نمی‌تواند در این تیم کاری متفاوت انجام دهد». دیگر رسانه‌های انگلیسی هم با تشبیه کار لمپارد در چلسی با امری در آرسنال به این موضوع پرداخته‌اند که برخلاف گرفتاری‌های چلسی، لمپارد نشان داده به مراتب سرمربی تواناتری از اونای امری است. در همین حال، روزنامه ال کونفیدنسیال اسپانیا هم مقاله‌ای منتشر کرده و در آن از لوئیس انریکه به عنوان گزینه جدی هدایت آرسنال نام برده است. این روزنامه نوشته رائول سانلهی، مدیر باشگاه لندنی آرسنال مذاکراتی با سرمربی سابق بارسلونا داشته است. البته در این میان فرضیه دیگری هم وجود دارد؛ دیوید ارنشتاین در «اتلتیک بریتانیا» نوشته که آرسنالی‌ها به هیچ‌عنوان قصد اخراج اونای امری را ندارند، چون مسئولان این باشگاه معتقد هستند توپچی‌ها در مسیر درستی قرار دارند و آن‌ها ۱۰۰ درصد از سرمربی‌شان حمایت می‌کنند. حالا تا زمان بازی بعدی آرسنال که دو هفته دیگر قرار است برابر ساوتهمپتون باشد تقریباً دو هفته‌ای فرصت باقی‌مانده است. دو هفته‌ای که بسیاری از رسانه‌های انگلیسی خبر داده‌اند زمان مهمی برای تصمیم‌گیری درباره آینده امری و آرسنال است.

ماه سرنوشت‌ساز برای آنچلوتی
دیگر مربی‌ای که قبلاً هدایت پاری‌سن‌ژرمن را به عهده داشته و این روز‌ها حال و روز خوشی ندارد کارلو آنچلوتی سرمربی ناپولی است. تیمش این روز‌ها در رده هفته جدول رده‌بندی است و شنبه شب هم که یک تساوی ناامیدکننده دیگر (صفر-صفر) برابر جنوا به دست آورد. بعد از بازی، بازیکنان از سوی تماشاگران هو شده‌اند و حالا هم خبر رسیده که مدیریت باشگاه برای تغییرات احتمالی چراغ سبز نشان داده‌اند. گاتزتا دلو اسپورت در گزارشی نوشته که «بعد از بازی برابر جنوا، اورلیو دی لائورنتیس رئیس باشگاه ناپولی، تلفنی، مدت زیادی را با کارلو آنچلوتی حرف زده و به او ناراحتی خودش و اعضای هیئت‌مدیره از نتایجی که تیم گرفته را اعلام کرده است». طبق همین گزارش آنچلوتی از رئیس باشگاه وقت خواسته تا بررسی کند آیا می‌تواند تیم را از این بحران مقطعی نجات دهد یا خیر. اگر در بررسی‌هایش به نتیجه‌ای غیر از این برسد آن وقت تصمیم دیگری می‌گیرد. کوریره دلواسپرت هم نوشته «نیمکت آنچلوتی در ناپولی لرزان شده و او دیگر تحکم سابق را ندارد». طبق نوشته‌های این نشریه بازی با لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا که قرار است ۲۷ نوامبر برگزار شود «تأثیر زیادی در سرنوشت آنچلوتی برای بقا یا اخراج» دارد. این روزنامه همچنین نوشته در تعطیلات پیش‌رو که بازیکنان باشگاهی به تیم‌های ملی‌شان می‌روند، رئیس ناپولی هم به آمریکا سفر می‌کند پس قرار نیست این روز‌ها دیداری بین مربی و رئیس باشگاه صورت بگیرد.