فرجام‌خواهی باشگاه داماش رد شد

تیم فوتبال داماش گیلان به دلیل ارتکاب رفتار غیرورزشی هوادارانش در هفته ششم رقابت‌های لیگ یک در ورزشگاه انقلاب کرج مقابل گل ریحان به یک جلسه محرومیت از سوی کمیته انضباطی محکوم شد.

اخبار ورزشی- این رأی در فاصل ۷۲ ساعت مانده به آغاز دربی بزرگ گیلک‌ها بین دو تیم داماش و سپیدرود، دوستداران فوتبال گیلان را در شوکی بزرگ فروبرد! رأیی که بلافاصله مورد اعتراض رسمی مدیران باشگاه داماش گیلان قرار گرفت و حتی پاس مسؤولین ارشد استانی نظیر استاندار گیلان را نیز به این قضیه باز کرد.

پس از گذشت ۴۸ ساعت از صدور حکم اولیه، عصر امروز جلسه کمیته استیناف برگزارشده و فرجام‌خواهی باشگاه داماش گیلان رد شد، بدین‌سان دربی بزرگ شهر باران بدون حضور هواداران برگزار خواهد شد.

رأی کمیته استیناف در خصوص فرجام‌خواهی باشگاه داماش گیلان به شرح ذیل است:

«محکومیت باشگاه داماش گیلان مبنی بر یک جلسه محرومیت از همراهی  و حضور تماشاگران در بازی خانگی به‌واسطه ارتکاب تخلف تماشاگران و هواداران تیم فوتبال داماش در تخریب صندلی و پرتاب کردن آن به سمت پیست دومیدانی و رفتار نامناسب در بازی با تیم فوتبال گل ریحان برابر گزارش مراجع رسمی مشتمل به داور و ناظر مسابقه و مسئول مجموعه ورزشی انقلاب کرج (محل برگزاری مسابقه) که تصریح داشته تماشاگران تیم میهمان (داماش گیلان) اقدام به تخریب تعداد ۱۰۰ عدد صندلی ورزشگاه نمودند و نیز گزارش مسئول حراست فدراسیون فوتبال با توجه به بند ۲ ماده ۸۵ مقررات انضباطی که اشعار می‌دارد صرف‌نظر از اینکه اعمال و رفتار خلاف قانون تماشاگران عمدی یا غیرعمدی و یا اینکه ناشی از عدم ساماندهی مناسب مسابقه باشد باشگاه میهمان مسئول رفتار و اقدامات تماشاگران است، لذا با توجه به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره ایراد و اعتراض مؤثری که خدشه بر دادنامه معترض‌عنه وارد نماید به عمل نیامده مستندا به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون ضمن رد اعتراض دادنامه صادره عیناً تائید می‌گردد. رأی صادره قطعی است.»

دو تیم فوتبال داماش گیلان و سپیدرود رشت روز جمعه ۲۴ آبان ماه از سری رقابت‌های لیگ یک از هفته سیزدهم این رقابت‌ها در ورزشگاه خالی از هوادار سردار جنگل رشت به مصاف یکدیگر می‌روند.