فوتبال آسیا از دست ایران یک نفس راحت کشید!

کی روش و ویلموتس؟ فکر می کنید مساله امروز فوتبال ایران است نه؟

اخبار ورزشی - ما با قاطعیت خدمت شما عرض می کنیم چنین نیست. مساله بسیار گسترده و قابل بحث تر است و به کوچکی قیاس مع الفارق دو مربی نیست که اساسا آنها با هم قابل مقایسه نیستند.

پس از باخت تیم ملی ایران به بحرین و سپس به عراق، فوتبال آسیا پس از چند سال نفس راحتی کشید. اگر شکست مقابل ژاپن در جام ملت های آسیا را برای لحظه ای در نظر نگیریم، فوتبال آسیا در این سال ها به قامت خمیده و تکیده این فوتبال عادت نداشت.

مساله امروز فوتبال ایران همین است؛ فوتبال آسیا از دست ایران، نفس راحتی کشید. ما دیگر آن تیم همیشه برنده نیستیم. دیگر آن مربی جنجگو که تیمش را برای بدترین شرایط آماده می کرد را نداریم. دیگر صاحب آن بازیکنانی که تیم ملی را به چشم خانه پدری نگاه می کردند نیستیم.

ما امروز تیمی داریم که به عادت های قدیمی اش برگشته؛ تیمی که مقابل حریفان درجه دو فوتبال آسیا بازنده می شود. تیمی که در رنکینگ بعدی قاره کهن، احتمالا جایگاهش را از دست می دهد. تیمی که آسیایی ها دیگر از آن نمی ترسند. تیمی که تا چندی پیش، هر حریفی را در فوتبال آسیا شگفت زده می کرد، حالا در بازی با هر تیمی چقدر بد گل می خورد.

تیمی که بهانه قرار گرفتن در حالت هجومی، دفاع کردن را یادش رفته است. تیمی که متخصص درآوردن همگروهی ها از بحران است؛ تیمی که پس از زدن ۱۴ گل به کامبوج، بعضی ها خیال برشان داشت که هجومی است!

نه دیگر تیم ملی ما دیگر چشم حریفانش را در آسیا در نمی آورد...