پاتوسی نتوانست ناجی شفر شود

وینفرد شفر آلمانی در رقابت‌های این فصل لیگ امارات هنوز نتوانسته روند مثبتی در بنی‌یاس ایجاد کند و تیمش پس از گذشت 7 هفته از آغاز رقابت‌ها تنها یک برد کسب کرده و با 7 امتیاز در رتبه دهم جدول 14 تیمی این لیگ قرار دارد.

اخبار ورزشی - سرمربی سابق استقلال در ابتدای فصل هدایت این تیم اماراتی را برعهده گرفت و سران باشگاه امیدوار بودند به کمک او بتوانند نتایج بهتری نسبت به فصل قبل کسب کنند، اما تا اینجای کار اوضاع بدتر بوده است. بنی‌یاس سال گذشته در پایان مسابقات با 40 امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفت و از رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باز ماند.

امیدوار به صعود

شاگردان شفر هفته گذشته در جام اتصالات امارات میهمان الوصل بودند و اگرچه این مربی قبل از بازی گفته بود دیدارهای این جام را همانند مسابقات لیگ جدی می‌گیرد، اما درنهایت با دو گل مغلوب حریف شدند. البته دیدارهای جام اتصالات به صورت گروهی برگزار می‌شود و بنی‌یاس در دیدار پنجم خود در این مرحله برابر حتا که عصر امروز برگزار می‌شود، این فرصت را دارد که به برتری رسیده و شانس صعود به یک‌چهارم نهایی را پیدا کند. آخرین مسابقه تیم او در مرحله گروهی این جام نیز هفته آینده مقابل الفجیره خواهد بود که در این مسابقات برخلاف لیگ نتایج خوبی کسب کرده است. این تیم فصل گذشته در این مسابقات به نیمه‌نهایی هم رسید، اما با شکست برابر الوحده از رسیدن به فینال باز ماند. شفر در 4 بازی قبلی خود در این تورنمنت هم یک برد، 2 تساوی و یک شکست کسب کرده و آمارش چندان بهتر از لیگ نیست.

یک تیم عصبی!

مشکلات پیرمرد آلمانی در امارات کم نیست و هفته گذشته هم در جریان دیدار برابر الوصل حسن المحرمی، مدافع جوان تیمش دچار مصدومیت شد و از بازی بیرون رفت تا خط دفاعی بنی‌یاس آسیب‌پذیرتر شود. بعد از بازی هم مشخص شد که این مدافع ملی‌پوش دچار پارگی رباط صلیبی شده و ادامه رقابت‌های این فصل را از دست داده است.او تیمش را در این دیدار با سیستم 2-5-3 راهی میدان کرد، اما این تعویض اجباری سبب شد که او تغییر سیستم داده و ادامه بازی را با روش 2-4-4 بازی کند و همین موضوع به گفته شفر سبب شد بازیکنانش هماهنگی لازم را نداشته باشند و درنهایت نیز شکست را تجربه کنند. یکی دیگر از ایرادات تیم او در این فصل کارت‌های قرمز زیادی است که بازیکنانش در طول مسابقات دریافت کرده‌اند و یکی از خشن‌ترین تیم‌های این فصل لیگ امارات نام گرفته‌اند. شاگردان او در 7 بازی اخیرش در لیگ و جام اتصالات 5 اخراجی داشته که یک رکورد منفی دیگر در کارنامه این مربی آلمانی محسوب می‌شود.

جذب بی‌ثمر پاتوسی

شفر در همان ابتدای حضورش در امارات تصمیم گرفت آیاندا پاتوسی را که در استقلال نمایش بسیار خوبی داشت به ترکیب بنی‌یاس اضافه کند تا در این باشگاه هم به کمک او آمده و خط میانی تیمش را رهبری کند، اما به نظر می‌رسد این هافبک اهل آفریقای جنوبی برخلاف فصل قبل با افت شدیدی روبه‌رو شده و نتوانسته عملکرد درخشانش برای آبی‌ها را در لیگ امارات نیز تکرار کند. در سه دیدار اخیر بنی‌یاس پاتوسی حداکثر یک نیمه در زمین حضور داشته و در هر سه مسابقه یا به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی میدان شده یا جای خود را به نفر دیگری داده است. در این شرایط شفر اگر بخواهد همچنان در این تیم ماندنی باشد، در نیم‌فصل نیاز به نفرات جدیدی برای تقویت تیمش خواهد داشت وگرنه سرنوشتی شبیه فصل پیش در لیگ خلیج‌فارس را تجربه خواهد کرد.