به گزارش افکارنیوز،واحد مرکزی خبر به نقل از مونیتورینگ اخبا رخارجی واحد مرکزی خبر،در این مراسم ویتالی ماتکو وزیر ورزش روسیه گفت:ما قصد داریم با برگزاری جام جهانی فوتبال در کشورمان گامی در جهت پیشرفت آن برداریم و هدف ما این است که همانند سایر کشورهای برگزار کننده این رقابتها از جمله آلمان و آفریقای جنوبی چهره ای جدید از روسیه در سال دو هزار و هجده به جهانیان نشان دهیم و قصد داریم تا از مقوله جام جهانی فوتبال در جهت نشان دادن سایر تواناییهای کشورمان به جهانیان استفاده کنیم.

وی افزود: قصد داریم تا به جهانیان نشان دهیم که روسیه دچار تغییرات زیادی شده و آنچه که جهانیان پیش از این از روسیه در اذهان خود داشتند تغییر کرده و روسیه جدید یک روسیه جوان و شاداب است که می تواند شریکی ثروتمند برای تمام جهان نه تنها در فوتبال بلکه در سایر زمینه ها باشد.

وزیر ورزش روسیه در ادامه اظهاراتش گفت: روسیه یک کشور آزاد است و پنجاه و سه درصد بازیکنان حاضر در لیگ فوتبال ما را بازیکنان خارجی تشکیل می دهند و در کل در روسیه هر روز شاهد برگزاری رقابتهای فوتبال در رده های مختلف هستیم و باید بگویم با هر گونه بی نظمی در رقابتهای فوتبال برخورد می کنیم و هرگونه مظاهر نژاد پرستی مورد تنفر مردم روسیه است.

تیه ری ویل مدیر بازاریابی فیفا هم در این مراسم گفت: من به عنوان مدیر بازاریابی فیفا باید بر روی این موضوع تاکید کنم که بازاریابی یکی از بخش های مهم برگزاری رقابتهای فوتبال جام جهانی است و ما قصد داریم تا در این رقابتها به این مقوله بیش از گذشته توجه داشته باشیم و در روسیه درباره مقوله بازاریابی از همین حالا کارهای زیاد و خوبی انجام شده است.

وی افزود: برگزاری جام جهانی در هر کشوری نوعی آموزش محسوب می شود و ما باید بر روی این موضوع کار کنیم و رسانه ها می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفاء کنند و این موضوع می تواند در زمینه انجام بازاریابی رقابتها هم باشد و هر چه این آموزش بهتر و موثرتر انجام شود آنگاه تاثیرات آنرا می توان بر روی میلیونها طرفدار فوتبال می توان مشاهده کرد.

ایگور آکنفیف دروازه بان تیم زسکا مسکو و سفیر برگزاری رقابتهای جام جهانی دو هزا ر و هجده روسیه هم گفت: من امیدوارم که شهرهایی که در کشور ما قرار است رقابتهای فوتبال جام جهانی در آنها برگزار شود با بهترین کیفیت بتوانند این رقابتها را برگزار کنند زیرا برگزاری این رقابتها در آینده کشور ما نقش زیادی دارد به طوریکه توسعه کشور ما وابستگی زیادی به این موضوع دارد و برگزاری جام جهانی تاثیر زیادی بر بخش توریسم خواهد داشت.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که فوتبال اصلی ترین مقوله برگزاری این رقابتها است و علاقمندان به این رشته ورزشی با برگزاری این رقابتها باید خاطرات خوشی را از برگزاری این رقابتها در خاک روسیه به همراه داشته باشند و از این که جام جهانی در روسیه برگزار می شود خیلی خوشحالم و این مایه فخر و مباهات من است و من این موضوع را به تمامی مردم روسیه تبریک می گویم.

گفتنی است روسیه برای نخستین بار است که به عنوان میزبان رقابتهای فوتبال جام جهانی در سال دو هزار و هجده انتخاب شده و یازده شهر این کشور امر برگزاری رقابتهای فوتبال جام جهانی برعهده دارند.