فوتبال ایران در آسیا ضعیف شده است

بیژن ذوالفقارنسب در خصوص عدم کسب جایزه توسط نمایندگان ایران در مراسم بهترین های فوتبال آسیا ۲۰۱۹ اظهار داشت: در عرصه بازی های جام ملت‌های آسیا عملکرد خوبی نداشتیم. در رده پایه هم اصلا خوب نبودیم.

اخبار ورزشی - تیم بزرگسالان یکی از نامزدهای قهرمانی در آسیا بود اما به فینال هم نرسید. همین آمار و نتایج تاثیر مستقیم در نداشتن سهمیه بین بهترین های فوتبال آسیا داشت.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه افزود: در چنین مراسم هایی باید لابی قوی توسط مدیران فدراسیون فوتبال صورت پذیرد. صرفنظر از اینکه بخشی جایزه ها سیاسی است اما نباید فراموش کنیم در بحث کلان مدیریت برای فوتبال آسیا با مشکلات جدی روبرو هستیم. باید قبول کنیم ضعیف شده‌ایم.

وی درباره عدم تصاحب جایزه بهترین بازیکن قاره توسط علیرضا بیرانوند تاکید کرد: شاید اگر دیپلماسی فوتبالی توسط مدیران قرار می گرفت علیرضا بیرانوند به جایزه بهترین بازیکن آسیا می رسید. ضعف مدیریت و دیپلماسی ورزشی تاثیر مستقیم در کسب جوایز دارد. نباید خودمان را در چنین مراسم هایی با یمن و نپال مقایسه کنیم. مدیران فوتبالی به راحتی کرسی های بین المللی را از دست می دهند.

ذوالفقارنسب در ادامه راجع به اینکه با وضعیت موجود فکر می کنید به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه پیدا کنیم تصریح کرد: تیم ملی باید دیدگاه خود را تغییر دهد تا به جام جهانی قطربرسیم. باید دید فدراسیون فوتبال به دلیل مسائل مالی چه تدبیری برای تغییر ایجاد می کند. در موقعیت فعلی با مربی ایرانی در راس کادرفنی تیم ملی موافقم. لازم است فقط از او حمایت همه جانبه شود و دستیاران حرفه ای برایش در نظر گرفت. ما چند مربی باشگاهی داریم که می توانند با سازماندهی مناسب، تیم ملی را به جام جهانی قطر برسانند.