قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا/حریفان پرسپولیس و سپاهان مشخص شدند

 مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی و پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا امروز (سه‌شنبه) در کشور مالزی با حضور نمایندگان باشگاه‌ها برگزار شد.

اخبار ورزشی- سهمیه فوتبال ایران در این فصل از مسابقات ۲+۲ است. بر همین اساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به عنوان قهرمان و نایب قهرمان فصل پیش لیگ برتر، سهمیه حضور مستقیم در این رقابت‌ها را دارند.

استقلال و شهرخودرو باید از مرحله پلی‌آف دوم به این رقابت‌ها اضافه شوند. بر این اساس شهرخودرو باید منتظر برنده دیدار چینای سیتی هند و الرفاه بحرین باشد و استقلالی‌ها به دیدار برنده الفیصلی اردن و الکویت کویت می‌روند. برنده دیدار شهرخودرو با یکی از دو حریف یاد شده به مصاف السیلیه قطر خواهد رفت و استقلال در صورت برد مقابل یکی از آن دو حریف، در مرحله سوم پلی‌آف با الریان قطر دیدار خواهد کرد.

این قرعه‌کشی در دو منطقه غرب و شرق قاره آسیا انجام می‌شود. پس از برگزاری بازی‌های مرحله گروهی و حذفی، تیمی از منطقه غرب و تیمی از شرق راهی فینال می‌شوند که فینال هم مثل همیشه به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

در دوره قبلی این مسابقات تیم الهلال عربستان موفق شد با برتری مقابل تیم اوراواردز ژاپن در ۲ بازی رفت و برگشت در نهایت عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند.

در جریان این مراسم دبیرکل AFC صحبت‌هایی انجام و توضیحات کاملی در خصوص روند قرعه‌کشی داد.

قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

منطقه غرب آسیا:

گروه A: الوحده امارات، الشرطه عراق، برنده پلی‌آف ازبکستان و تاجیکستان، برنده پلی‌آف قطر، استقلال ایران و اردن

گروه B: الشباب امارات، الهلال عربستان، پاختاکور ازبکستان، برنده پلی‌آف نماینده هند با الرفاع - شهرخودرو ایران با السیلیه قطر.

گروه C: شارجه امارات، التعاون عربستان، الدحیل قطر، پرسپولیس ایران

گروه D: برنده پلی‌آف نماینده ازبکستان و امارات، النصر عربستان، السد قطر، سپاهان ایران

منطقه شرق آسیا:

گروه E: بیجینگ FC چین، چیانگرای یونایتد تایلند، برنده پلی‌آف (ژاپن، استرالیا و سنگاپور)، برنده پلی‌آف (کره، مالزی و هنگ کنگ).

گروه F: اولسان هیوندای کره جنوبی، شانگهای شنهوای چین، پرث گلوری استرالیا، برنده پلی‌آف (ژاپن، تایلند و فیلیپین).

گروه G: نماینده دوم ژاپن، سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی، گوانگژوی چین، جوهور دارالتعظیم مالزی.

گروه H: سیدنی FC استرالیا، یوکاهاما مارینوس ژاپن، چونبوک موتورز کره جنوبی، برنده پلی‌آف (چین، تایلند و ویتنام).