مدیر عامل جدید استقلال استراماچونی را بر می گرداند؟

کامران منزوی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: شب گذشته فتحی استعفای خود را تقدیم وزیر ورزش کرد. بعد از جلسه هیئت مدیره، خلیل‌زاده سرپرستی باشگاه را برعهده خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مصوبات جلسه این بود که با استراماچونی مذاکرات خوبی صورت گرفته است. در این چهار پنج روزی که این مربی در ایران حضور نداشت، مکاتبات خوبی با وکیل وی در قطر انجام دادیم. متأسفانه فضاسازی صورت گرفت که هیئت مدیره مخالف بازگشت استراماچونی است؛ در حالی عکس این موضوع صحت دارد.

وی افزود: این مربی با ما دوساله قرارداد بسته است. تصمیم ما این بود که وی را برای دو سال در اختیار داشته باشیم، اما مرکز اختلاف ما همینجا بود. می‌خواستیم مشکلی که با شفر به وجود آمد، در اینجا به وجود نیاید.

کسی مخالف استراماچونی نبود

عضو هیئت مدیره استقلال تصریح کرد: باید این شبهه را توضیح بدهیم که کسی مخالف استراماچونی نبود. وقتی دربی را باختیم و در پنج هفته اول سه امتیاز داشتیم، پشت این مربی ایستادیم. فتحی برای استخدام استراماچونی زحمات زیادی کشید و اگر هم مشکلی پیش آمد، به خاطر مسائل مالی بود.

منزوی ادامه داد: امشب خلیل‌زاده راهی ترکیه می‌شود، ولی یکی از مشکلات این است که پول به حساب سرمربی رفته، اما برگشت خورده است. قرار است مدت قرارداد این مربی از دو سال به یک سال کاهش پیدا کند تا به تهران بیاید. البته یک کار گروه ملی صورت گرفته و یک نفر پیدا شده که اعلام کرده این انتقال را انجام می‌دهم.

وی تأکید کرد: قانونی در اروپا وجود دارد که منشأ پول باید مشخص شود. برای واریز شدن پول به حساب، حتماً باید مستندات وجود داشته باشد. متأسفانه به خاطر تحریم‌ها امکان حواله پول وجود نداشت و سرمربی تیم دریافت نقدی را هم قبول نمی‌کرد. بردن این همه پول هم غیرقانونی است. وقتی پول به حساب وی واریز شد، پلیس ایتالیا حساب این مربی را بست. به خاطر این اتفاق از استراماچونی عذرخواهی می‌کنیم، ولی چاره‌ای نداشتیم و باید به تعهدات‌مان در قبال وی عمل می‌کردیم.

استراماچونی می‌توانست قراردادش را به پلیس یا بانک ارائه کند

عضو هیئت مدیره استقلال ادامه داد: استراماچونی می‌توانست قراردادش را به پلیس یا بانک ارائه کند تا مشکل حل شود، ولی چون در تهران حضور داشت، فشار‌ها بیشتر شد و این مشکلات به وجود آمد. با روش جدیدی که پیدا کردیم قضیه حل و فصل می‌شود. به امید خدا اگر اتفاق خاصی نیفتد برای فردا یا پس فردا استراماچونی را کنار تیم خواهیم داشت.

کامران منزوی افزود: در این چند روز مورد لطف خیلی‌ها قرار گرفتیم، اما باید اعتراف کنم فتحی زحمات بسیار زیادی کشید. او با تنگنا‌های زیاد از گردنه‌های سخت عبور کرد و اگر می‌بینید این تیم در صدر جدول است، به خاطر زحمات امیرحسین فتحی است. هیئت مدیره، استراماچونی را نمی‌شناخت، اما فتحی بود که یک مربی موفق مثل او را استخدام کرد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: اگر فتحی اصرار می‌کرد این مربی دو سال بماند، برای آنکه خیال هواداران راحت باشد، ولی همه چیز در مورد فتحی بالعکس تعبیر شد. متأسفانه دوستان تعبیر کردند که هیئت مدیره مخالف حضور استراماچونی است. بازیکنی آوردیم که هیچ تیمی او را در نیم‌فصل نمی‌خواست، اما بعد از حضور در استقلال در کشور‌های حاشیه خلیج فارس یک میلیون یورو پول گرفته‌اند به خاطر همین از فتحی و همکارانش تشکر می‌کنم.

علی فتح‌الله‌زاده گزینه اول مدیر عاملی استقلال

عضو هیئت مدیره استقلال گفت: در مورد گزینه‌های مدیرعاملی نظر اول ما علی فتح‌الله‌زاده است که بعد از بازگشت خلیل‌زاده با او مذاکره خواهیم کرد. قریب هم سال‌ها است که می‌گوید من کار اجرایی نمی‌کنم. هاشم ساعدی هم مدنظر ما است. روز پنج‌شنبه فرصت را داریم که در فاصله ۱۵ روز گزینه مورد نظر را به وزارت ورزش معرفی کنیم.

منزوی تأکید کرد: هواداران مطمئن باشند ما بهترین تصمیم را می‌گیریم. نه جبهه‌گرایی می‌کنیم و نه باندی داریم. مطمئناً همه تأیید خواهند کرد که تصمیمی که می‌گیریم به نفع استقلال است. سعی می‌کنیم هم رضایت هواداران و هم باشگاه را جلب کنیم.

وی ادامه داد: وزارت ورزش قانون‌مدار است و در مورد استعفای امیرحسین فتحی هم کلی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفته است. ما شرکت دولتی هستیم و به امید خدا با شخصی که از او برنامه می‌گیریم اتمام حجت خواهیم کرد، چون استراماچونی محبوب دل تماشاگران است و او باید باشد این خودش یکی از شروط است و هر مدیرعاملی سمت بگیرد باید این شرط را بپذیرد. فردا هم مدیرعامل نباید بگوید قرارداد را یک ساله کرده و به من تحویل دادند.

عضو هیئت مدیره استقلال افزود: تیمی که به صدر جدول رسیده در سایه تلاش مدیریت، فتحی و ... که نباید مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتند بوده است. زمانی که ما سه امتیاز داشتیم همه می‌گفتند تیم را به باد دادند و توهین‌های این چند وقت اخیر را تکرار می‌کردند. مرتب می‌گفتند ستاره‌ها رفتند و چهار جوان آوردند. حتی می‌گفتند این مربی کیست که آورده‌اید و یک سال بیشتر در اینترمیلان حضور نداشته، اما انتقاد‌ها را به جان خریدیم. حالا این تیم حاصل زحمات همین کادر فنی است و اگر در نیم‌فصل سه چهار مهره اضافه شود قطع به یقین روبه رشد می‌رویم.

وی تصریح کرد: کار‌هایی که کردیم باعث رضایت هواداران شده و چه گروهی دوست دارد لذت هوادار را از آن‌ها بگیرد. وقتی هوادار شاد است هیئت مدیره هم شاد است. کدام مدیر می‌آید مربی موفق را کنار بزند. ما دو اختلاف با استراماچونی داشتیم که یکی مسائل مالی و دیگری بحث انتقال پول بود. ما امسال پول مربی را دادیم که سال ۹۲ در استقلال حضور داشت. امسال پول پروپیچ را دادیم در حالیکه این پول مال چند سال پیش است.

منزوی ادامه داد: هوادار یادش نرود اگر پول پروپیچ را نمی‌دادیم تیم به دسته دوم سقوط می‌کرد و نزدیک بود این اتفاق بیفتد. ما نمی‌توانستیم کارت بازی دیاباته را به خاطر بدهی نگیریم. هنگامی که می‌خواستیم مجوز حرفه‌ای بگیریم می‌گفتند ممکن است تیم‌تان از آسیا حذف شود. هواداران من را می‌دیدند و می‌گفتند عرضه ندارید یک میلیارد بدهید تا مجوز بازی یزدانی را دریافت کنید. ۱۰ دقیقه بعد می‌گفتند عرضه ندارید ۵ میلیارد پول زمین تمرین بدهید؟ شما همه اعداد و ارقام را جمع بزنید متوجه می‌شوید که چه پولی جمع می‌شود.

عضو هیئت مدیره استقلال افزود: بعداً می‌گویم که فتحی با همکارانش با چه مشقتی کار کردند. ان‌شاءالله دوستانی که می‌آیند متوجه می‌شوند چه مشکلاتی داشته‌ایم. ما باید از تیموریان خیلی ممنون باشیم که کلی به ما تخفیف دادند، ولی بودند کسانی که ۵۰۰-۶۰۰ هزار تومان هم تخفیف ندادند. هوادار باید پشت تیمش باشد، چون بازیکن باید حمایت ببیند. وقتی تیمی قوی می‌شود دشمن پیدا می‌کند. نصف شایعات به خاطر این است که تیم موفق شده است.

منزوی عنوان کرد: هوادار استقلال هر شایعه‌ای را باور نکند. چرا وقتی استقلال با استراماچونی می‌برد ما باید با او مخالف باشیم. الان صنایع غذایی و دارویی برای انتقال پول مشکل دارند. توقع ما از هواداران این است که قضاوت عادلانه کنند. مطمئن باشید کمبود مالی یک شبه رفع نمی‌شود. بازیکنان ما معرفت دارند و یکی از آن‌ها فقط ۲ درصد پول گرفته است. البته کسی هم هست که ۳۶ درصد پول گرفته است. الان یک هتل و یک اردو ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.

وی گفت: دوستان عزیز آنقدر تحت تأثیر جوسازی قرار نگیرد. این کار‌ها برای برهم زدن آرامش تیم شما است. به امید خدا استراماچونی فردا بعد از سفر خلیل‌زاده که امشب انجام می‌شود، به تهران برمی‌گردد. ما بر خلاف میل باطنی قرارداد را یکساله می‌کنیم و حاضریم هر کاری انجام دهیم که او به تهران برگردد تا تعبیر‌های بدی صورت نگیرد.