پلاتینی: برای یورو۲۰۲۰ به ترکیه رای می‌دهم

به گزارش افکارنیوز به نقل از ورزش سه ،پلاتینی در پاسخ به درخواست رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در کنگره یوفا برای میزبانی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ اضافه کرد : رای من به استانبول است.

رییس یوفا افزود: آنکارا علاقه مندی خود را برای میزبانی بازی های المپیک ۲۰۲۰ نیز اعلام کرده است، میزبانی هر دو مسابقات در طول یک سال ممکن نیست، اگر ترکیه میزبانی بازی های المپیک ۲۰۲۰ را برعهده بگیرد به ترکیه رای نمی دهم ولی اگر میزبان آن مسابقات نباشد، من رای خود را برای میزبانی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ به ترکیه خواهم داد.

روند اعلام آمادگی برای مسابقات یورو ۲۰۲۰ هفته آینده به صورت رسمی در یوفا آغاز می شود، یوفا از هر ۵۳ عضو حاضر دعوت خواهد کرد که در صورت تمایل در خواست میزبانی خود را ارائه دهند.

مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا بعد از بازی های المپیک تابستانی و جام جهانی فوتبال سومین رویداد ورزشی بزرگ جهان به شمار می رود.

این رقابت ها که برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ و با شرکت چهار تیم آغاز شد، قرار است از سال ۲۰۱۶ به بعد با شرکت ۲۴ تیم برگزار شود و همین امر تعداد کشورهایی را که به صورت تنها، میزبانی مسابقات را بر عهده می گیرند، محدود می کند.

ترکیه تنها با اختلاف یک رای، رقابت برای کسب میزبانی بازی های یورو ۲۰۱۶ را به فرانسه باخت.