برنامه بازی های هفته پانزدهم لیگ برتر/ بازگشت استراماچونی با استقلال؟

آخرین روز از مسابقات دور رفت لیگ برتر روز شنبه برگزار می شود. البته برخی از تیم ها دیدار معوقه دارند. 

اخبار ورزشی- نگاهی به این بازی ها می اندازیم:

استقلال - شاهین شهرداری بوشهر؛ جشن بازگشت استرا در آزادی؟

استقلال بعد از قهر و آشتی استراماچونی روز شنبه میزبان آخرین تیم جدول لیگ برتر است. تیمی که هیچ بردی کسب نکرده و برای بقا تلاش می کند. میشو سرمربی اهل کروات برای نجات این تیم آمده است. شاهین با 24 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و استقلال با 28 گل زده  صاحب زهردارترین خط حمله لیگ است. بازگشت استراماچونی می تواند شوک مثبتی به بازیکنان و هواداران استقلال باشد و به همین دلیل شاهین یکی از سخت ترین روزهایش را تجربه خواهد کرد. البته شاهین بوشهر در 5 هفته اخیرش شکست نخورده و روی نوار تساوی گام برداشته است و اگر بتواند در آخرین بازی نیم فصل اول یک مساوی دیگر از استقلال بگیرد موفقیتی برایش محسوب خواهد شد.

استقلال با استراماچونی به دنبال حفظ صدر است و باید دید آبی پوشان در آخرین بازی دور رفت پیروز خواهند شد و حداقل به طور موقتی عنوان تشریفاتی قهرمان نیم فصل را کسب خواهند کرد یا صدر جدول در آخرین بازی نیم فصل از دست می دهند که در آنصورت استقلالی ها بیشتر از همیشه افسوس از دست دادن 2 امتیاز بازی با پیکان را خواهند خورد.

گل گهر - ذوب آهن؛  فقط برد

گل گهر هم بدون برد است و می خواهد که در این دیدار خانگی سه امتیاز بگیرد تا به بقا امیدوار شود. ذوب آهن هم بعد از برد مقابل نساجی شرایط مناسب تری پیدا کرده اما منصوریان برای حفظ جایگاهش در این تیم اصفهانی باید پیروز شود. ذوب آهن آخرین بازی دور رفت را انجام می دهد ولی گل گهرسیرجان یک بازی معوقه دیگر هم دارد. هیچ کدام از این دو تیم برای مساوی بازی نخواهند کرد. هر دو مربی هم با توجه به نتایجی که گرفته اند شرایط شان خیلی مناسب نیست.

پارس جنوبی جم - نفت مسجدسلیمان؛ دربی نفتی

پارس جنوبی که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند برای بقا تلاش می کند و نفت مسجدسلیمان در این فصل نتایجش فراتر از انتظار بوده ، نفتی ها اگر در شهر جم بازنده نشوند یک نیم فصل را بدون باخت پشت سرگذاشته اند که رکورد بی نظیری برای تیم شهر اولین ها محسوب می شودو شاگردان تارتار در حال حاضر روی پله هفتم جدول قرار دارند. پارس جنوبی که یک بازی معوقه دارد در رده چهاردهم جدول ایستاده اند. پارس جنوبی به دنبال تحمیل اولین شکست به نفت مسجدسلیمان هستند. هر دو تیم از باشگاه های زیر مجموعه وزارت نفت محسوب می شوند و هر دو باشگاه با مشکلات مالی روبه رو هستند. دربی نفتی در حاشیه خلیج فارس هم در نوع خود دیدنی است.

صنعت نفت آبادان - ماشین سازی؛  بدون دغدغه

صنعت نفت با وجود همه مشکلات مالی که دارد در این فصل نتایج درخشانی با اسکوچیچ گرفته و روی پله ششم جدول لیگ برتر ایستاده است. این تیم روز شنبه آخرین بازی نیم فصل خود را انجام می دهد آن هم مقابل ماشین سازی تیم دوم تبریز که در کمال ناباوری نتایجش نسبت به تراکتور درخشان تر بوده است! با توجه به هزینه ای که برای این تیم انجام شده، در این بازی هر دو تیم بدون دغدغه به دنبال برد هستند.ماشین سازی 6 هفته است که باخت نداشته است و دوست ندارد در این بازی هم بازنده باشد اما بازی مقابل تیم منسجم نفت آبادان کار راحتی نیست.

سایپا- پرسپولیس؛  یک برد دیگر برای شاگردان کالدرون؟

نارنجی پوشان یازدهم هفته است که رنگ برد را ندیده اند البته طلسم گلزنی نارنجی پوشان بعد از 9 هفته شکست و این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان بالاخره گل هم زد! در این شرایط سایپا میزبان تیم اوج گرفته پرسپولیس است. میزبانی سایپا فقط روی کاغذ است و در عمل این هواداران پرسپولیس هستند که 90 درصد سکوهای ورزشگاه را پر خواهند کرد. پرسپولیس که آخرین بازی هفته را برگزار می کند در صورت پیروزی شانس دارد که به صدر جدول برسد به شرط آنکه استقلال و سپاهان پیروز نشده باشند. در پرسپولیس مهدی ترابی 6 گله و علیپور 5 گله به دنبال بالا بردن آمار گلزنی خود هستند. ترابی در این مسابقه مقابل تیم سابقش قرار می گیرد. 

سایپا کار دشواری در این مسابقه دارد و شاید گرفتن یک امتیاز هم برای ابراهیم صادقی و شاگردانش امتیاز خوبی محسوب شود. پرسپولیس بعد از این مسابقه یک دیدار معوقه هم دارد. هفته گذشته همه نتایج به سود شاگردان کالدرون رقم خورد و شاید این مرتبه هم شانس به آنها رو کند.

اسامی داوران هفته پانزدهم لیگ برتر:

*جمعه ۲۲ آذر
نساجی  – شهر خودرو
داور: موعود بنیادی فر
کمک ها: براتعلی مولوی – بهمن عبداللهی
کمک داوران اضافی: روح الله شریفی – احمد محمدی
داور چهارم: حمید سبحانی
ناظر: رسول فروغی

تراکتورسازی – فولاد
داور: سیدوحید کاظمی
کمک ها: محمدجواد مداح – امید افخمی
کمک داوران اضافی: رضا عادل – سعاد وفاپیشه
داور چهارم: فرزاد بهرامی
ناظر حسین عسگری

سپاهان – پیکان
داور: سیدرضا مهدوی
کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – سیدیعقوب حجتی
کمک داوران اضافی: عبدالنبی پورخلف – امیرسامان سلطانی
داور چهارم: امیررضا آشور ماهانی
ناظر: حاتم بک پور

*شنبه ۲۳ آذر
استقلال – شاهین شهرداری بوشهر
داور: علی بای
کمک ها: حسن ظهیری – علیرضا ایلدروم
کمک داوران اضافی: سیدعلی میرغفاری – کیوان علیمحمدی
داور چهارم: میلاد قاسمی
ناظر: محسن ترکی

پارس جنوبی جم – نفت مسجدسلیمان
داور: پیام حیدری
کمک ها: محمدرضا منصوری – فرهاد فرهادپور
کمک داوران اضافی: کمیل غلامی – حسین زمانی
داور چهارم: محسن سلطانی
ناظر: حیدر شکور

گل گهر – ذوب آهن
داور: سعید رحیمی مقدم
کمک ها: رحیم شاهین – حسین گلشنی
کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ – ایمان کهیش
داور چهارم: سعید زیبا
ناظر: یدالله جهانبازی

صنعت نفت آبادان – ماشین سازی
داور: حمید حاج ملک
کمک ها: مهدی عالیقدر – عسگر محمدی
کمک داوران اضافی: جواد رحیم زاده – مجید محمدی
داور چهارم: محمد راهی
ناظر: سعید بطحایی

سایپا – پرسپولیس
داور: امیر عرب براقی
کمک ها: علی میرزابیگی – محمد عطایی
کمک داوران اضافی: سیدمهدی سیدعلی – یاسر همرنگ
داور چهارم: وحید سیفی
ناظر: ایرج نظری