آخرین اقدام استقلال برای بازگشت استراماپونی

اسماعیل خلیل‌زاده در مورد آخرین وضعیت استراماچونی سرمربی استقلال اظهار داشت: ما طی چند روز گذشته کار سخت و پیچیده‌ای داشتیم. با کمک سرکنسول ایران در ترکیه و عراقچی معاون وزیر خارجه و همچنین پیگیری شدید سلطانی‌فر که هر 10 دقیقه به 10 دقیقه با من و سفارت ایران در تماس بود، کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادیم.

اخبار ورزشی- وی ادامه داد: 108 هزار و 500 یورو به سفارت ایران در ایتالیا منتقل شده که آنها جلسه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با استراماچونی داشتند و به او اعلام کردند یک حسابی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باز کنید و او هم این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داد. استراماچونی اعلام کرده باید 160 هزار یورو دریافت می‌کرده که این مبلغ هم تامین شده و در اختیار سفارت ایران قرار داده شده و امروز این مربی ایتالیایی می‌تواند دریافت کند و به حسابش واریز شود.

سرپرست باشگاه استقلال عنوان کرد: آن چیزی که استراماچونی از نظر مالی مطرح می‌کند، باشگاه استقلال در اختیار سفارت ایران در ایتالیا قرار داده و بیات سفیر ایران جلسه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با وی داشته است. قرار شده این مربی امروز چکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سفارت بگیرد و راهی ایران شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این پول به دست استراماچونی رسیده یا قرار است برسد و اینکه هواداران استقلال می‌توانند شنبه این مربی را روی نیمکت استقلال ببینند، گفت:‌ ان‌شاءالله که اینطور شود. تمام تلاش بنده این بود که این اتفاق بیفتد. علی سلطانی مشاور باشگاه هم در حال حاضر عازم رم است. احتمال زیاد استراماچونی امروز چک را دریافت می‌کند و مشکلی نیست. 

سرپرست موقت باشگاه استقلال ادامه داد: در مورد اینکه قرارداد یک طرفه فسخ شده این آمادگی را داریم و به او اعلام کردیم که دو سال به یک سال تبدیل می‌شود و مشکلی نیست و می‌توانیم این موضوع را قبول کنیم. او به ایران بیاید یک قرارداد جدیدی را می‌نویسیم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اسماعیل خلیل‌زاده در مورد اینکه آیا استراماچونی خواسته دیگری هم دارد یا خیر، گفت: او مطلب دیگری را مطرح نکرد. ما تمام روش‌هایی که مدنظر داشتیم پیگیری کردیم. حواله‌ای که داشتیم برگشت خورده بود و او اعلام کرد که این آمادگی را ندارد که از مجاری دیگر پول بگیرد و می‌خواهد قانونی باشد. متاسفانه تحریم‌های ظالمانه کار را سخت کرده و مردم بدانند که این تحریم‌ها ورزش را هم هدف قرار داده است. 

سرپرست باشگاه استقلال در مورد اینکه هواداران استقلال دوست دارند این مربی به ایران بازگردد و خود شما چند درصد احتمال می‌دهید این اتفاق بیفتد، گفت:‌ من در حد بسیار بالایی می‌بینم که او برگردد و روی نیمکت بنشیند. آن چیزی که در توان داریم را به کار گرفته‌ایم و از هر طریقی استفاده کردیم که مشکل او حل شود. امروز هم تمام می‌شود و برمی‌گردد. 

وی در مورد اینکه آیا شما سرپرست هستید یا خیر، گفت: بله، من سرپرست موقت هستم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. 

خلیل‌زاده در مورد اینکه برخی رسانه‌ها عنوان می‌کنند پول در صرافی‌ها به دست استراماچونی نرسیده و دست به دست می‌چرخد، گفت: اصلا پولی به صرافی داده نشده و به سرکنسول ایران در ترکیه داده شد تا آنها هم به سفارت ایران در ایتالیا برسانند. خوشبختانه در این مورد هماهنگی خوبی وجود دارد. از دوستان رسانه‌ای عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم در این چند روز پاسخگو باشم و از هواداران می‌خواهم تنها از طریق سایت باشگاه اخبار را دریافت کنند.