بختیاری‌زاده: آبی‌ها چوب انتخاب مدیران ضعیف را می‌خورند
 استقلال خوزستان شرایط خیلی بدی داشت، اما پس از اینکه سهراب بختیاری‌زاده هدایت این تیم را عهده‌دار شد جان تازه‌ای گرفت و خودش را از قعر جدول جدا کرد. با بختیاری‌زاده درباره شرایط این روز‌های استقلال تهران صحبت کردیم که می‌خوانید.
تحلیل شما از شرایط این روز‌های استقلال چیست؟
اخبار ورزشی-این باشگاه بزرگ و محبوب در چند سال اخیر از مدیریت صدمات زیادی خورده است و ثبات مدیریتی هم نداشته به نظر من بخش عمده‌ای از مشکلات باشگاه به دلیل انتخاب مدیران ضعیف از جانب وزارت ورزش و جوانان است. آقایان افشارزاده، افتخاری، فتحی و... محترم هستند، اما مدیریت استقلال یا حتی پرسپولیس آدم توانمند و فوتبالی می‌خواهد. امیدوارم انتخاب مدیران براساس شایستگی‌ها و ضابطه باشد نه رابطه و سفارشی.
در بحث قهر استراماچونی چقدر او را محق می‌دانید؟
صد درصد حق با اوست تازه خیلی هم صبوری به خرج داد. سالی که سایپا قهرمان شد را یادتان هست؟ ورنرلورانت مربی کاربلد آلمانی سایپا را بست و تمرین داد و در پایان هفته پنجم که تیمش صدرنشین بود تیم را ول کرد و رفت چرا؟
شما بگویید؟
صبح رفته بود سر زمین گفته بود چمن بلند است و کوتاهش کنید. غروب دید چمن کوتاه نشده علت را پرسید به او گفتند ماشین چمن‌زن خراب است باید تعمیر شود او هم گفت مگر دیوانه‌ام جایی کار کنم که چنین مسائل پیش پا افتاده‌ای را حل نمی‌کنند؟ حالا بحث استراماچونی است. او قبل از شروع فصل هم ناراحت و عصبانی بود، چون مسائلی که در فوتبال ما می‌بیند برایش بسیار عجیب است. یک‌سری مسائل برای مربی خنده‌دار نیست بلکه شرم‌آور است. صد دفعه گفت یک زمین بدهید بتوانم تیمم را روی آن تمرین دهم. هر بار هرچه گفت به او وعده فردا را دادند. این مسائل برای ما در این جامعه عادی شده، ولی برای مربی و بازیکن اروپایی که در محیطی منظم و حرفه‌ای پرورش یافته و کار کرده‌اند بسیار عجیب است. نحوه پول دادن به او سبب شده حسابش در معرض مسدود شدن قرار بگیرد. اروپا مثل اینجا نیست که شما ۵ تا کارت بانکی از ۵ بانک متفاوت داشته باشی. هر پولی به حسابت واریز شود یا از حسابت خارج شود مورد بررسی قرار می‌گیرد. او کار کرده، زحمت کشیده و حقوقش را می‌خواهد. دروغ گفتن برای برخی از ما مثل آب خوردن تبدیل به یک نیاز شده، اما برای خیلی‌ها قبیح است.
سیستم بازی استقلال مورد پسند شما هست؟
استقلال در مقایسه با بقیه تیم‌ها دارد عالی بازی می‌کند و این بیانگر علم استراماچونی است. باید سعی کنیم تعداد مربیان خارجی خوب و تأکید می‌کنم مربی خوب خارجی را در فوتبال‌مان بالا ببریم. سیستم ۲-۵-۳ در فوتبال ایران خیلی هم قدیمی است. خود منصورخان یا علی‌آقای پروین در استقلال و پرسپولیس همین روش را اجرا می‌کردند، ولی ۳-۵-۲ استراماچونی جدیدتر است و نیازی به تشریح نیست به قول معروف آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.
با حضور مجدد فتح‌الله زاده در استقلال موافق هستید؟
من صاحب رأی نیستم، اما فتح‌الله زاده از فتحی و افتخاری که قوی‌تر است. امیدوارم اگر برگشت از مشاوران خوب و فوتبالی استفاده کند. امثال طباطبایی فوتبالی و صاحب نظر هستند و می‌توانند به استقلال کمک کنند.
استقلال خوزستان دچار تحول شده، فکر می‌کنید بتوانید شرایط این تیم را بهتر کنید؟
در یک تیم تک تک افراد در موفقیت و ناکامی سهیم هستند. استقلال در خوزستان همواره نامی عزیز بوده و امیدوارم استقلال خوزستان نیز بتواند شرایط خوبی پیدا کند.