گام بلند فدراسیون فوتبال برای جلب نظر وکلای ویلموتس

مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با عراق قرارداد خود با این فدراسیون را فسخ کرد.

اخبار ورزشی - از طرفی مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان که با توجه به نتایج ضعیف این تیم دیگر قصدی برای ادامه همکاری با ویلموتس نداشتند در هفته‌های اخیر به صورت حضوری و غیر مستقیم مذاکرات زیادی با او و وکلای برای انجام شدن مراحل فسخ قرارداد انجام دادند.

مهم‌ترین محور گفتگو‌های طرفین در طول این مدت بحث درباره موارد مالی بوده و مدیران فدراسیون قصد دارند مبلغ کمتری از حقوق سه ماهه ویلموتس را برای فسخ به او پرداخت کنند.

در بند ۲ و ۳ ماده پنج قرارداد فدراسیون با ویلموتس آمده است:

در صورتی که فدراسیون فوتبال ایران با دلیل موجه و قابل قبول بر اساس قوانین و مقررات فیفا و CAS اقدام به فسخ قرارداد نماید و بتواند این موضوع را ثابت کند، حقوق سه ماه (با یک مبلغ مشخص) به عنوان خسارت به سرمربی پرداخت خواهد شد.

بند ۳ ماده ۵: چنانچه تیم ملی ایران به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ صعود ننماید این قرارداد خود به خود فسخ شده و سرمربی چنانچه مطالبات معوق داشته باشد صرفا مستحق دریافت آن خواهد بود و نمی‌تواند هیچ‌گونه ادعای دیگری داشته باشد.

بسیاری از کارشناسان حقوقی مندرج شدن این ۲ بند در قرارداد ویلموتس را به سود فدراسیون فوتبال می‌دانند.

از طرفی شنیده می‌شود در مذاکرات اخیری که بین طرفین انجام شده است آن‌ها برای توافق مالی به نتایج مثبتی رسیده اند و فدراسیون فوتبال کشورمان توانسته است نظر وکلای ویلموتس را برای پرداخت مبلغ کمتری از سه ماه قرارداد جلب کند. گام بلندی که می‌توان از آن به عنوان یک پیروزی بزرگ برای مدیران این فدراسیون در پرونده جنجالی فوتبال کشورمان یاد کرد.