شب ساکم را برداشتم و از اردوی تیم ملی رفتم!

یکی از نکات مبهم زندگی فوتبالی سیروس دین محمدی جدایی‌اش از تیم ملی در سال ۲۰۰۰ بود. بعد از جام جهانی فرانسه همه تصور می‌کردند او در ترکیب ایران در جام ملتها ی لبنان باشد ولی قبل از این جام طالبی روی نامش خط قرمز کشید. حالا بعد از نزدیک به ۱۹ سال، سیروس دین‌محمدی افشا می‌کند که آن زمان خودش اردوی تیم ملی را ترک کرد، نه اینکه کسی خطش بزند.
اخبار ورزشی-او در این باره می‌گوید: «من آن زمان در ماینتس آلمان بازی می‌کردم و واقعاً شرایط خوبی داشتم. از آلمان به اردوی تیم ملی رفتم. یادم هست یک بازی داشتیم. در نیمه دوم مربی یک هافبک را از زمین بازی تعویض کرد. شما وقتی هافبک تعویض می‌کنی، یک هافبک به زمین می‌آوری نه اینکه مثلاً یک مهاجم یا یک مدافع را به زمین بفرستی و به او بگویی هافبک بازی کن، اما آن روز این اتفاق افتاد. سرمربی تیم هافبکی را بیرون کشید و در حالی که ما دو نفر روی نیمکت بودیم و می‌توانستیم به زمین برویم، او یک مدافع وسط تخصصی را به زمین فرستاد و به او گفت هافبک بازی کن! همانجا فهمیدم دیگر جای من در تیم ملی نیست.»
دین‌محمدی اضافه می‌کند: «گفتم به هتل برگردیم ساکم را جمع می‌کنم و می‌روم. وقتی برگشتیم، همین کار را کردم و یکی از اقوام زنگ زدم که برایم بلیت بازگشت به آلمان را بگیرد. آقای فرکی از طریق یکی از بچه‌ها فهمید. آن موقع ایشان از مربیان تیم ملی بودند. به اتاق ما آمد و گفت چرا می‌روی؟ بمان، همه چیز درست می‌شود. ولی من گفتم تحت این شرایط نمی‌مانم. وقتی بلیتم اوکی شد، ساکم را برداشتم، از تیم ملی رفتم و به آلمان برگشتم. به همین دلیل از تیم ملی خط خوردم و ایران هم به جام ملت‌ها رفت. بعد از ناکامی تیم ملی و حضور بلاژویچ بود که دوباره دعوت شدم.»