استعفای مهدی تاج و دردسری جدید برای فدراسیون فوتبال

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به دلیل مشکل قلبی از سمت خود کناره‌گیری کرد و براساس گفته امیرمهدی علوی، سخنگوی این فدراسیون طبق اساسنامه، نایب رئیس فدراسیون فوتبال فعالیت‌های آتی این مجموعه را دنبال خواهد کرد.

اخبار ورزشی- سخنگوی فدراسیون فوتبال در حالی این موضوع را مطرح کرده است که فعالیت‌های آتی فدراسیون را نایب رئیس آن عهده‌دار خواهد شد که وضعیت نایب رئیسی فدراسیون هم مشخص نیست. پس از اینکه علی کفاشیان، نایب رئیس اول فدراسیون از سمت خود کناره‌گیری کرد این فدراسیون هنوز جانشین کفاشیان را نشناخته است. مهدی تاج حتی مدت‌هاست سرپرست نایب رئیسی اول را تعیین نکرده که این مسئله هم در نوع خود جالب است.

از طرفی نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال حیدر بهاروند است. نایب رئیس دومی که هم‌اکنون ریاست سازمان لیگ فوتبال را هم بر عهده دارد و از طرفی بازنشسته است. طبق قانون بهاروند هم به دلیل بازنشستگی قادر نیست تا عهده‌دار فعالیت‌های آتی فدراسیون فوتبال باشد.

در این بین نایب رئیس سوم یا همان نایب رئیس بانوان فدراسیون، لیلا صوفی‌زاده است. فردی که گفته می‌شود قبول نکرده جانشین مهدی تاج شود و طبق اساسنامه فدراسیون در شرایطی که هیچ‌کدام از نواب رئیس نتوانند یا نخواهند جانشین رئیس شوند، یکی از اعضای هیئت رئیسه فعالیت‌های فدراسیون را به عهده می‌گیرد.

شرایط فعلی برخی از اعضای هیئت رئیسه هم مشابه بهاروند است و عبدالکاظم طالقانی و فریدون اصفهانیان جزو بازنشستگان محسوب می‌شوند. در این بین و از میان اعضای هیئت رئیسه تنها محمود شیعی و هدایت ممبینی هستند که بازنشسته محسوب نمی‌شوند و شاید یکی از آنها عهده‌دار مسئولیت فدراسیون فوتبال شود.

با این حال، وضعیت نابسامان فدراسیون فوتبال پس از استعفای مهدی تاج شرایط سختی را برای فوتبال رقم خواهد زد، چراکه فدراسیون در شرایط فعلی درگیر مسئله پیچیده‌ای به نام مارک ویلموتس و بحث فسخ قرارداد این مربی است، سرمربی بلژیکی تیم ملی که به تازگی از فدراسیون فوتبال به فیفا هم شکایت کرده و باید دید در نبود تاج و مشکل نواب رئیس، چه کسی این مسئله را دنبال خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از تاریخ 18 اردیبهشت ماه 95 با کسب 50 رأی از 73 رأی مأخوذه رئیس فدراسیون فوتبال شده بود. با این شرایط طبق این تاریخ، اردیبهشت ماه سال 99 انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد، مگر اینکه اعضای مجمع فدراسیون تقاضای مجمع انتخاباتی فوری را داشته باشند و در این خصوص تصمیم‌گیری شود.