انصاری‌فرد: هیچ باشگاهی ستاره‌هایش را از دست نمی‌دهد

محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روز‌های شلوغی را پشت سر گذاشته و روز‌های پرترافیکی را در پیش دارد. او از یک سو با مشکلات مالی و از طرف دیگر با اختلافات درون تیم دست و پنجه نرم می‌کند، اما امیدوار است با شروع دوباره تمرینات، اوضاع به حالت اولیه برگردد. دیروز دقایقی با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به گفتگو نشستیم که می‌خوانید.

آخرین تصمیمات در مورد رابطه‌تان با گابریل کالدرون چه بوده؟
اخبار ورزشی- ما دوشنبه شب جلسه هیئت‌مدیره را پشت سر گذاشتیم و امروز (ظهر روز گذشته) به همراه علی رغبتی و یک عضو دیگر هیئت‌مدیره تشکیل جلسه دادیم تا باز هم صحبت‌های‌مان را ادامه دهیم. قرار شد نامه‌هایی برای گابریل کالدرون ارسال کنیم.

دلیل ارسال نامه‌ها چیست؟ چه مواردی در آن گنجانده شده؟
در این نامه‌ها در مورد نقل و انتقالات و آخرین وضعیت تیم و شرایط مالی باشگاه توضیحاتی ارائه شده که روز چهارشنبه (امروز) نامه‌ها برای کالدرون ارسال خواهد شد. ما بار دیگر از ایشان بابت همراهی در تأخیر پرداخت قسط اول تشکر کردیم و سال نوی میلادی را تبریک گفتیم. در خصوص اردوی قطر هم اطلاعاتی برای او فرستادیم.

آیا در قرارداد کالدرون تغییری ایجاد می‌شود؟
نه، اما در نامه‌های ارسالی ما، یک‌سری موارد در خصوص قرارداد او با باشگاه توضیح داده شده است. باقی مسائل، اتفاقات روز است. با توجه به وضعیت تیم در فصل نقل و انتقالات، با نظر کالدرون پیش می‌رویم و باید ببینیم ایشان چه نظری می‌دهند.

اردوی قطر قطعی است؟
بله با باشگاه الشحانیه قرارداد بستیم و با وجود این قرارداد، نمایندگان باشگاه راهی دوحه می‌شوند تا وضعیت را ارزیابی کنند تا اردوی خوبی داشته باشیم. قرار است آن‌ها برای انجام بازی‌های تدارکاتی هم به دنبال حریف باشند.

میزان قرارداد با باشگاه الشحانیه برای برپایی اردو چقدر است؟
اصلاً نمی‌توانیم در حال حاضر در این خصوص صحبت کنیم.

بالاخره قرار شد بازیکنان داخلی جذب کنید یا خارجی؟
در هر دو مسیر پیش می‌رویم. ما در شرایطی قرار داریم که مدیران باشگاه‌های داخلی با انتقال بازیکنان خود به پرسپولیس مخالفت می‌کنند و سختی‌های زیادی بر سر راه ماست. طبیعی است که هیچ باشگاهی نمی‌خواهد ستاره‌هایش را از دست بدهد، اما ما دقیقاً طبق نظر کالدرون پیش می‌رویم و تلاش‌های‌مان در جهت جذب بازیکنان ایرانی ادامه دارد.

این همه نام بازیکنان داخلی که برای مذاکره با باشگاه پرسپولیس بیرون می‌آید واقعیت دارد یا نه؟
نمی‌توانم در این مورد به صورت شفاف توضیح بدهم. به هر حال گمانه‌زنی‌ها وجود دارد، اما برخی اخبار به سمت و سوی عجیب و غریبی پیش می‌رود. یک‌سری نام‌ها مطرح شده که نه گزینه ما بودند و نه گزینه شخص کالدرون، اما نام‌شان را در فضای مجازی و حتی برخی رسانه‌ها می‌بینیم. آن‌ها تیم و قرارداد دارند و برخی از این بازیکنان وضعیت‌شان بسیار خوب است، اما معلوم نیست به چه طریقی برای عقد قرارداد با پرسپولیس مطرح می‌شوند.

بازیکن لژیونر هم در لیست‌تان بوده؟
خوب شد در این مورد پرسیدید؛ من واقعاً از شنیدن این خبر‌ها تعجب می‌کنم. تا این لحظه هیچ بازیکن لژیونری در لیست‌مان نبوده و نمی‌دانم از کدام منبع، این خبر‌ها منتشر می‌شود. اصلاً حرفه‌ای نیست که نام لژیونر‌ها را تک‌تک به زبان بیاورم و بگویم آن‌ها را نمی‌خواهیم یا در لیست‌مان نیستند. اکثر این بازیکنان عملکرد بسیار خوبی در تیم‌های خود دارند و قرار نیست به پرسپولیس بیایند.

داستان بشار رسن چیست؟ چرا این بازیکن عراقی این‌قدر از باشگاه شاکی شده؟
من بار دیگر از صبری که این بازیکن داشته، تشکر می‌کنم. همه بازیکنان ما صبوری به خرج می‌دهند، چون اکثر آن‌ها از فصل قبل طلب دارند. باشگاه با چالش سنگینی مواجه است و باید پرداخت‌های سنگینی داشته باشد. بخش گسترده‌ای از درآمد‌های ما در همان ابتدای فصل هزینه شده است. کلی بدهی پرداخت کردیم. بشار از ما طلب دارد و باید پولش را بدهیم. باقی بازیکنان هم چنین شرایطی دارند.

در حال حاضر وضعیت مالی باشگاه چطور است؟
چندان جالب نیست، اما ناامید هم نیستیم. با درآمدزایی امسال و قرارداد‌هایی که بستیم توانستیم حدود ۳۰ درصد قرارداد‌ها را پرداخت کنیم. در حال حاضر به دنبال آن هستیم تا طلب پارسال اعضای تیم را بدهیم و در کنار آن باید یک‌سری از بدهی‌های دیگر خارج از تیم و باشگاه را تسویه کنیم. واقعاً شرایط سخت است، اما نمی‌گذاریم هواداران ناامید شوند.

اختلاف بین شما با کالدرون به کجا کشید؟
من همه این مسائل را در قالب سوءتفاهم می‌بینم. ما رابطه بسیار خوبی با کالدرون داشتیم و همه این مسائلی که پیش آمده، قابل بررسی و رفع کردن است. هنوز هم می‌گویم مشکلی وجود ندارد همان‌طور که تا همین یک هفته قبل، هیچ مشکلی در میان نبود. یک‌سری گلایه‌هایی در میان بود که ما تلاش کردیم در جلسات مختلف، این نگرانی‌ها را از بین ببریم به خصوص در مورد قول‌های شفاهی که به ایشان داده شده بود، سؤالاتی داشتند که ما این موضوع را هم حل کردیم. با اعضای هیئت‌مدیره هم حرف زدیم و خیال او برای ادامه کار در تیم راحت است.

با این حساب کالدرون در پرسپولیس می‌ماند؟
بله ایشان سرمربی تیم ماست و با پرسپولیس ادامه می‌دهد. همان‌طور که گفتم طبق برنامه کالدرون اردوی قطر را هماهنگ کردیم و طبق خواسته‌های او، لیست تیم در نیم‌فصل دوم را می‌بندیم. تماس‌ها و نامه‌نگاری‌ها با کالدرون ادامه دارد و هیچ زمانی برای ایجاد هماهنگی را از دست نمی‌دهیم.

پس شما می‌گویید در طول فصل باز هم از کالدرون حمایت می‌کنید؟
بله ایشان صددرصد تحت حمایت ماست و معتقدیم خودش توانست تیم را به بالای جدول برساند. همان‌طور که می‌دانید در هفته‌های نخست مشکلات زیادی داشتیم و متأسفانه شاهد سنگ‌اندازی گسترده‌ای علیه پرسپولیس بودیم ولی کالدرون ایستاد، جنگید و تیم را به صدر جدول رساند. او مربی موفقی است و توانست انتظارات را برآورده کند. ما در لیگ برتر و جام حذفی، عملکرد خوبی داشتیم و می‌توانیم این روند را ادامه دهیم. هیچ دلیلی وجود ندارد در این شرایط از سرمربی تیم‌مان حمایت نکنیم.

با این تفاسیر، در شروع تمرینات و هنگام بازگشت کالدرون، خبری از درگیری‌های گذشته نیست؟
ما هیچ مشکلی نداریم و اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد، با تعامل و توافق آن را حل می‌کنیم. از رسانه‌ها هم خواهش می‌کنم به خاطر پرسپولیس که یک تیم پرطرفدار است، به حواشی دامن نزنند. از سوی دیگر، هواداران باید از باشگاه و تیم حمایت کنند و از ورود به حاشیه‌ها بپرهیزند. البته آن‌ها هوشیار و پرانرژی هستند و در این مدت حمایت‌شان عالی بود. از صبوری و حمایت‌های طرفداران ممنونیم. پرسپولیس نیاز به آرامش دارد و هواداران باید همدلی‌ها را بیشتر کنند، چون با این وضعیت پرسپولیس هر روز بهتر می‌شود.