تیلیه: تقویم FIVB غیرانسانی است

رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک در قاره اروپا آغاز شد و تیم‌ها باید برای کسب یک سهمیه به مصاف هم بروند. لوران تیلیه، سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه که معمولاً نسبت به فشردگی مسابقات سکوت می‌کرد، این بار با کلمات تندی برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی را سوءاستفاده از بازیکنان و غیرانسانی عنوان کرد.

اخبار ورزشی - وی ادامه داد: ما با مصدومیت‌های زیاد و فرسودگی ذهنی بازیکنان کار را شروع کردیم. من تلاش کردم تا یک تیم بزرگ و هفده نفره را آماده کنم؛ ضمن اینکه می‌خواستم تا حد امکان از بازیکنان جدید استفاده کنم. در مسابقات برلین کار برای همه تیم‌ها سخت است.

سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه با اشاره به خستگی بازیکنانش، گفت: شاگردانم درگیر مسابقات باشگاهی بودند. برخی از آنها درحال مذاکره با تیم‌های جدید هستند. همه این موارد همچون یک زنجیر به هم وصل هستند. برنامه‌ریزی‌های فدراسیون جهانی بی‌احترامی به بازیکنان است، چراکه سلامتی آنها به خطر می‌افتد. به عنوان مثال اروین انگاپت در جام باشگاه‌های جهان بازی کرد و برخی دیگر از بازیکنان تا یک روز قبل از آمدن به اردو در لیگ ایتالیا بازی می‌کردند.

تیلیه افزود: خیلی شگفت‌انگیز است که بازیکنان تعطیلات سال جدید را در اردو گذراندند تا خود را برای حضور در مسابقات بسیا مهمی آماده کنند. من نمی‌دانم چرا این اتفاق می‌افتد، اما می‌دانم که فدراسیون جهانی قطعاً روی این موضوع کار خواهد کرد.

گروه‌بندی رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک در اروپا به شرح زیر است:

گروه A: آلمان (میزبان)، بلژیک، اسلوونی، جمهوری چک

گروه B: صربستان، فرانسه، هلند، بلغارستان

این دوره از رقابت‌ها از 15 تا 20 دی ماه به میزبانی شهر برلین آلمان برگزار خواهد شد. از قاره اروپا تیم‌های لهستان، روسیه و ایتالیا پیش از این توانسته بودند صعود خود به المپیک را قطعی کنند.