سلطانی‌فر: مدیران IOC از ورزش ایران حمایت می‌کنند

وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در خصوص جلسه‌ای که با مدیران ارشد کمیته بین المللی المپیک داشت گفت: ما به دنبال دعوتی که داشتیم به لوزان آمدیم. امروز یک جلسه خوب کاری و اجرایی با عالی‌ترین مقامات کمیته بین المللی المپیک (IOC) داشتیم که البته این نشست مقدمه جلسه‌ای بود که فردا با توماس باخ خواهیم داشت.

اخبار ورزشی - وزیر ورزش به بازدید از موزه بین المللی المپیک اشاره کرد و گفت: در ادامه این بازدید جلسه‌ای را با مسئولان فرهنگی کمیته بین المللی المپیک داشتیم. بسیاری از موارد و ذهنیت‌هایی که ایجاد شده بود و برخی از رسانه‌های معاند ایجاد کرده بودند در خصوص محدودیت و ملاحظات خاصی که برای مردم وجود دارد را تشریح کردیم. فکر می‌کنم توانستیم بخش عمده‌ای از این تبلیغاتی که علیه ما شده بود را در بخش‌های مختلف با تبیین واقعیت‌ها و دادن اطلاعات دقیق بر طرف کنیم.

وزیر ورزش در ادامه عنوان کرد: در این جلسه در خصوص نحوه همکاری‌ها و تعامل در عرصه‌ها و مسابقات مختلف بحث‌های خیلی صریح و روشنی داشتیم و ما سیاست‌های کلی خومان را تبیین کردیم. آن‌ها تاکید بر اجرای کامل منشور المپیک داشتند و حمایت‌های خودشان را مثل گذشته از ورزش ایران، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و کلیه فعالیت‌های ورزشی اعلام کردند.

سلطانی فر افزود: آن‌ها خواستار این بودند که این تعاملات و گفت و گو‌ها استمرار پیدا کند تا بتوانیم ذهنیت‌های به وجود آمده را روشن‌تر کنیم و هر کدام با رعایت ملاحظاتی که داریم بتوانیم همکاری‌ها را توسعه دهیم. حمایت‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف تا الان خوب بوده و قرار شد که این حمایت‌ها گسترش پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به جلسه دیگری که امروز میان او و چو ریاست فدراسیون جهانی تکواندو برگزار شد، خاطرنشان کرد: امروز با ریاست فدراسیون جهانی تکواندو جلسه‌ای داشتیم که نکات خیلی خوبی در این جلسه رد و بدل شد. چو از اینکه این ورزش به خوبی در ایران گسترش پیدا کرده و ورزشکاران ما در رویداد‌های مختلف مقام‌های خوبی به دست می‌آورند، ابراز شگفتی کرد.

سلطانی فر در ادامه بیان کرد: در این نشست در خصوص برگزاری رویداد‌های بین المللی تکواندو در سال ۲۰۲۰ و در کشور ایران صحبت شد که ما تقاضا داشتیم با توجه به تعداد قابل توجهی از جوانانی که در ایران به این رشته روی آورده اند، میزبانی مسابقات بیشتری داشته باشم. همچنین خواستار حمایت‌های بیشتری از سوی فدراسیون جهانی شدیم که همه این موارد با استقبال چو مواجه شد.