ماموریتی بزرگ برای تیم ملی جوانان

جام ملت های جوانان آسیا سال آینده در تاشکند برگزار می شود و 16 تیم برای کسب چهار سهمیه حضور در جام جهانی 2021 با هم رقابت خواهند کرد. جام جهانی در رده سنی جوانان یا زیر 20 سال مهمترین بازی هایی است که بعد از جام جهانی اصلی توسط فیفا برگزار می شود و اهمیت این بازی ها در آینده با توجه به حذف فوتبال از المپیک بیشتر خواهد شد. بر اساس تصمیم فیفا جام جهانی 2021 در آسیا و در کشور اندونزی و اینبار هم با حضور 24 تیم برگزار می شود. یعنی 8 تیم کمتر از جام جهانی اصلی. 

اخبار ورزشی - تیم ملی جوانان در دوره قبل در بازی های مقدماتی جام ملت ها حذف شد و اصلا به جام ملت ها راه پیدا نکرد که برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی تلاش کند اما اینبار تیم ملی جوانان با هدایت سیروس پورموسوی هر سه حریف خود را شکست داد  و مقتدرانه با 9 امتیاز به دور بعدی بازی ها صعود کرد. جدی ترین حریف ایران، امارات بود که با وجود برخوداری از مربی معروف صرب در برابر ایران دو بر صفر شکست خورد و شانس حضور در جام ملت ها را از دست داد. 

بر اساس خبرهای رسیده با توجه به عملکرد خوب سیروس پورموسوی در بازی های مقدماتی فدراسیون فوتبال قصد دارد قرارداد این مربی را همانند حسین عبدی سرمربی تیم ملی نوجوانان تمدید کند. این در حالی است که در هفته های اخیر یکی دو باشگاه لیگ برتری برای هدایت تیم فوتبال خود مذاکراتی را با مربی پیشین استقلال خوزستان و سرمربی فولاد داشتند اما توافقی در این زمینه حاصل نشد و به نظر می رسد سیروس پورموسوی قصد دارد صعود به جام جهانی را به همراه تیم ملی جوانان تجربه کند. هر چند در این مسیر کار سختی را پیش رو دارد و به طور حتم تیم ملی جوانان برای صعود باید در سایه تمرینات بازی های دوستانه متعددی را پشت سر بگذارد تا مهیای حضور در جام ملت ها شود. صعود به جام جهانی 2021ماموریت بزرگ این تیم جوان است. تیمی که در ماه های اخیر معرف بازیکنان خوبی چون آریا برزگر به فوتبال ایران بود.