تیم ملی فوتبال المپیک در چه صورتی صعود می‌کند؟

مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز (سه‌شنبه) با برگزاری دیدارهای هفته سوم در گروه A این مسابقات پیگیری و تکلیف تیم‌های صعود کننده از این گروه به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد. نتایج و جدول این گروه به شرح زیر است:

گروه A:

تایلند یک - عراق یک

استرالیا یک - بحرین یک

جدول گروه A:

۱- استرالیا، ۵ امتیاز

۲-تایلند، ۴ امتیاز

۳-عراق، ۳ امتیاز

۴-بحرین، ۲ امتیاز

به این ترتیب دو تیم استرالیا و تایلند راهی مرحله بعدی شدند که به صورت ضربدری با تیم‌های اول و دوم گروه B دیدار خواهند کرد؛ سه تیم سوریه، عربستان و قطر شانس صعود از آن گروه را دارند و ژاپن نیز با دو شکست، حذف شده است. دو تیم عراق و بحرین نیز که نمایندگان غرب آسیا در گروه A بودند با مسابقات خداحافظی کردند.

برنامه دیدارهای فردا به شرح زیر است:

گروه B:

قطر - ژاپن، ساعت ۱۶:۴۵

عربستان - سوریه، ساعت ۱۶:۴۵

گروه C:

ایران - چین، ساعت ۱۳:۴۵

ازبکستان - کره‌جنوبی، ساعت ۱۳:۴۵

در گروه C مسابقات هم کره‌جنوبی با دو پیروزی راهی مرحله بعدی شده و برای تثبیت صدرنشینی به مصاف ازبکستان خواهد رفت و تیم چین هم از دور رقابت‌ها کنار رفته و حذف شده است. تیم ایران و ازبکستان شانس صعود به عنوان دومین تیم از این گروه را دارند که نتایج بازی‌های فردا تعیین کننده خواهد بود. تیم ایران یک امتیازی و ازبکستان ۴ امتیازی است که تیم ایران تنها با پیروزی بیشتر از تفاضل دو گل و شکست ازبکستان راهی مرحله یک چهارم نهایی می‌شود و در غیر این صورت باید خداحافظی زودهنگامی با مسابقات داشته باشد.