چراغپور: باید به صورت حقوقی با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برخورد کنیم

جلال چراغپور کارشناس فوتبال درباره تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر میزبانی نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث اظهار کرد: به نظرم فدراسیون فوتبال باید یک گروه حقوقی تشکیل بدهد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا را به چالش بکشد و مصادیق ناامنی منطقه را برای AFC نام ببرد. همچنین ما باید با این مسئله، حقوقی برخورد کنیم و با قهر و آشتی این موضوع درست نمی‌شود و پای میز مذاکره با کنفدراسیون فوتبال آسیا بنشینیم.  

اخبار ورزشی- چراغپور بیان کرد: حقوق دانان باید مصادیق ناامنی در سایر کشور‌ها را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنند. اگر مسئله ناامنی باشد که عربستان سعودی در حال جنگ با یمن است و این کشور امنیت ندارد. در بحرین شورش شده است و خیلی جالب است که در کشور عراق مسابقه برگزار می‌شود. به نظرم بعد از اینکه از لحاظ حقوقی همه مسائل رسیدگی  شد باید جلسه‌ای تشکیل بدهند  تا بررسی کنند آیا غرضی در تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد یا خیر و  سپس تصمیم نهایی را بگیرند. معتقدم نباید تصمیم احساسی و عجولانه در این باره بگیرند چرا که جرائم به تیم ملی هم سرایت می‌کند.  

کارشناس فوتبال بیان کرد: اگر مسئولان فوتبال نتوانستند کنفدراسیون فوتبال آسیا را از لحاظ حقوقی متعاقد کنند که امنیت در کشورمان برقرار است، در آن صورت بررسی کنند که قانونی در آئین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد که به خاطر حوادث هوایی اخیر بتواند حق میزبانی از تیم‌های ما در آسیا بگیرد؟ به هر حال استناد عقلانی کنند و از حقوق دانان برای حل این مشکل استفاده کنند. اگر باشگاه‌های ما از لیگ قهرمانان آسیا انصراف بدهند در آن صورت همین کار را با تیم ملی کشورمان می‌کنند.  

چراغپور درباره اینکه کرسی نداشتن در کنفدراسیون فوتبال آسیا در گرفتن حق میزبانی از تیم‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا دخیل است، گفت: بله صددرصد فوتبال کشورمان  به علت نداشتن کرسی در آسیا ضربه خورده است. به نظرم  حقوق دانان باید جلوی یکسری از جریانات بگیرند و برخورد حقوقی با این مسئله شود.