قدوسی: عده‌ای هواداران را علیه انصاری‌فرد تحریک می‌کنند

امروز پس از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون ایران پیشنهاد خود را بابت میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد مدیران چهار باشگاه استقلال، پرسپولیس و نمایندگان سپاهان و شهر خودرو در جلسه با مسؤولان فدراسیون به AFC پاسخ قاطعانه‌ای داده و اعلام کردند به هیچ عنوان حتی در مسابقات پلی‌آف در کشور ثالث به میدان نمی‌روند.

اخبار ورزشی- این در حالی است که AFC پیشنهاد داده بود بازی‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث برگزار شود و در مرحله گروهی یعنی شروع مسابقات رسمی لیگ قهرمانان تیم‌های ایرانی مسابقات دور رفت را به عنوان میهمان حاضر شوند تا شروع مسابقات دور برگشت نظر کمیته مسابقات را بابت میزبانی تیم‌های ایرانی تغییر دهند.

در حالی که چهار باشگاه ایران که حمایت فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و سایر مسؤولان ارشد ورزشی و حتی کشوری را بابت تصمیم‌شان دارند اما برخی در فضای مجازی علیه باشگاه پرسپولیس در حال فضاسازی هستند و محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل این باشگاه را به باد انتقاد گرفتند که چرا اعلام کرده که با این شرایط در لیگ قهرمانان آسیا حاضر نمی‌شود. 

در همین زمینه حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: به طور کلی برخی کشورها به شدت علیه فوتبال ایران فعال هستند و از تمام لابی و نفوذهای خود علیه ما استفاده می‌کنند.

وی افزود: آنها از هر ابزاری برای سوءاستفاده از اقدام علیه ایران استفاده می‌کنند که این کوچک بودن این کشورها را نشان می‌دهد و می‌خواهند رقابت جوانمردانه در فوتبال را ناجوانمردانه برگزار کنند. 

مدیر روابط عمومی پرسپولیس تأکید کرد: 15 بازی پرتماشاگر لیگ قهرمانان آسیا متعلق به دیدارهای استقلال و پرسپولیس است که 5 دیدار اول آن برای بازی‌های پرسپولیس است، کشوری که باید محروم شود عربستان است نه ایران. عربستانی که هر آن ممکن است با بمباران فرودگاه‌های خود روبرو شود و یا مدام اخبار بازداشت شاهزاده‌های آن مطرح می‌شود یا هزاران اتفاق دیگر که در کشورهای مختلف رخ می‌دهد. اما در کشور ما یکی، دو اتفاق کوچک افتاده و عده‌ای به دنبال بهره‌برداری از آن هستند و متأسفانه در فضای مجازی هم عده‌ای هواداران پرسپولیس را تحریک می‌کنند و آنها را به جان باشگاه انداخته‌اند که چرا پرسپولیس باید پاسوز شود.

قدوسی تصریح کرد: خطاب من به هواداران پرسپولیس است که بدانند در نگاه کلی پیشنهادی که AFC داده یک مورد عجیب و غریب است که با قواعد فوتبال همخوانی ندارد و کاملاً غیرعادلانه است و توازن رقابت را به هم می‌زند چگونه ممکن است یک تیم در یک رقابت سالم و همپا تمام بازی‌های دور رفتش را میهمان باشد و این جای تأسف دارد. البته هواداران دغدغه‌های خاص خودشان را دارند اما این وسط برخی تعمداً برای تخریب مدیریت باشگاه از احساسات علاقه‌مندان پرسپولیس سوءاستفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سؤالی که برای ما پیش می‌آید این است که چرا اهالی فوتبال و حتی تیم‌های حریف ایرانی سکوت کرده‌‌اند و حتی ما شنیده‌ایم متأسفانه در کمیته مسابقات علیه ایران مبنی بر گرفتن حق میزبانی رأی بالایی داده‌اند،‌ تصمیمی که در کشور ما برای انصراف از مسابقات گرفته شده تصمیمی فراتر از یک باشگاه است و حتی مسؤولان وزارت ورزش و جوانان هم به تنهایی این نظر را نداده‌اند. این یک تصمیم ملی است و تا به حال سابقه نداشته که در خصوص یک مورد فوتبالی همه ارکان کشور متحد باشند و یک نظر ارائه دهند.

مدیر روابط عمومی سرخ‌پوشان ادامه داد: تمام نمایندگان مجلس و مسؤولان ارشد کشور بر این نظر هستند که در صورت اصرار مسؤولان AFC بر تصمیمش در مسابقات شرکت نکنیم در نتیجه این تصمیمی نیست که آقای انصاری‌فرد به شخصه گرفته باشد و نمی‌دانم چرا عده‌ای در این شرایط بحرانی و در حالی که خود باشگاه پرسپولیس با دغدغه‌های مالی فراوانی روبرو است این طور به یک نفر حمله می‌کنند.

قدوسی با بیان اینکه باشگاه پرسپولیس با بدهی، درآمدهای از پیش هزینه شده و درآمدهای جاری روبرو است اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای به هر بهانه‌ای به دنبال تخریب انصاری‌فرد هستند و این در شرایطی است که او به تنهایی به دنبال حل شدن این بحران‌ها است آن هم در حالی که عده‌ای نمی‌خواهند پرسپولیس برای بار چهارم قهرمان شود. 

وی خاطرنشان کرد: ما ممنون همه هواداران هستیم آنها نور چشم پرسپولیس هستند و اگر تندترین واکنش‌ها را هم داشته باشند با جان و دل می‌خریم اما تحریک کردن عده‌ای درست نیست و تأکید می‌کنم که تصمیم گرفته شده یک تصمیم کلان است.