آصفی: نباید فکر کنیم همه دردسرهای ما در AFC زیر سر عربستان است

حمیدرضا آصفی به معای واقعی کلمه یک دیپلمات فوتبالی است. عضو اسبق هیئت مدیره استقلال و هیئت رئیسه فدراسیون که سخنگوی وزارت امور خارجه بود و با صراحت تأکید می‌کند اتفاقی که پنج‌شنبه در مالزی رخ داد، خوب بود.

اخبار ورزشی - به مالزی رفتیم و ظاهراً قرار شده در دور برگشت میزبان شویم. به نظرتان این اتفاق برای فوتبال ما خوب بود؟

به هر حال اتفاق خوبی بود، چون بیانیه AFC تأکید کرده که در بازی‌های برگشت نمایندگان ایران میزبان می‌شوند. امیدوارم استقلال و شهر خودرو از پلی‌آف عبور کنند تا ۴ نماینده در مرحله گروهی داشته باشیم.

یعنی عربستان ناکام شد؟

ببینید! طبیعی است که ما باید به منافع خودمان فکر کنیم، ولی این تصور اشتباه است که هر اتفاقی که در کنفدراسیون علیه ما رخ می‌دهد، زیر سر عربستان است. این اشتباه است که فکر کنیم همه دردسرهای ما در AFC به خاطر عربستان ایجاد می‌شود. در همین ماجرای لیگ قهرمانان و میزبانی، من نمی‌خواهم مسئله را باز کنم، ولی یک عده در داخل به خودمان گل به خودی زدند!

چطور؟

گفتم که نمی‌خواهم موضوع باز شود، ولی گاهی اوقات مجامع بین‌المللی از روی مصاحبه‌ها و حرف‌های مسئولان خودمان در داخل یک‌سری تصمیمات می‌گیرند و عده‌ای از فوتبالی‌ها در این برهه حرف‌هایی زدند که مد نظر مقامات AFC قرار گرفت. به نظرم در مجموع پس از جلسه پنج‌شنبه، کنفدراسیون حد وسط را گرفت، حد وسطی که مایل به ما بود. حضور آقای علی‌نژاد در این جلسه اتفاق خوبی بود، چون به امور مدیریتی و زبان انگلیسی مسلط است.

فرهاد مجیدی موفق می‌شود؟

به عنوان یک طرفدار دلم می‌خواهد هر کس سرمربی استقلال است، موفق شود. دقیقاً این حس را در مورد تیم ملی هم دارم. دلم می‌خواهد فرهاد موفق شود، ولی کارش خیلی سخت است، چون اوضاع استقلال آشفته است. همان روز که استراماچونی رفت، گفتم آقایان، بیخودی از وزارت ورزش و وزارت امور خارجه هزینه نکنید، چون او برنمی‌گردد. الان رمز موفقیت استقلال وحدت مدیران و حمایت از کادر فنی است.

و به عنوان سؤال آخر؛ سرمربی تیم ملی از بین دایی و قلعه‌نویی انتخاب می‌شود، افرادی که هر دو با شما بسیار خوب هستند. به نظرتان دایی سرمربی تیم ملی شود یا قلعه‌نویی؟

اگر به من باشد، سرمربی تیم ملی قطعاً باید در این مقطع ایرانی باشد و حتماً باید یا دایی باشد یا قلعه‌نویی، چون کارنامه دارند، توانایی‌شان بالاست، تعصب زیادی دارند و در یک کلام، به درد تیم ملی می‌خورند، چون به قول معروف بندگان خدا در این فوتبال پوست‌کلفت شده‌اند. اینکه کدام‌شان انتخاب شود را وقتی می‌توانم جواب دهم که برنامه‌شان را می‌دیدم. برنامه را می‌دیدم و نظر می‌دادم.