مجیدی راه استراماچونی را می‌رود

 مرتضی یکه در خصوص پیروزی پر گل پنج بر صفر تیم فوتبال استقلال برابر الریان قطر اظهار داشت: خوشحالم که هم استقلال و هم شهرخودرو به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کردند و حالا چهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان حاضر هستند که امیدوارم بتوانند تا مراحل پایانی پیش رفته و دو تیم فینالیست از کشور خودمان باشند.

وی ادامه داد: عده‌ای قبل از دیدار برابر الریان قطر معتقد بودند استقلال این بازی را به حریف پرستاره‌اش واگذار خواهد کرد، اما ارائه یک بازی منطقی و به دور از احساسات باعث شد که آبی‌پوشان شکست بسیار سنگینی را به تیمی تحمیل کنند که از ستاره‌های بزرگی سود می‌برد و برای هر تیمی خطرناک بودند، اما کادر فنی استقلال به خوبی نقاط ضعف حریف را شناسایی کرده و بر این اساس توانست به پیروزی دست پیدا کند.

پیشکسوت باشگاه استقلال افزود: فرهاد مجیدی که محبوب‌تر از گذشته شده، مشخص است همان راهی را می‌رود که سرمربی سابق ایتالیایی آبی‌پوشان می‌رفت. او تقریباً با همان سیستم، تیمش را به میدان می‌فرستد و توانست در دو دیدار گذشته به دو پیروزی خوب دست پیدا کند و با زدن ۸ گل، یک رکورد خوب برای استقلال در لیگ قهرمانان به وجود آورد.

یکه تصریح کرد: بازیکنان تیم فوتبال استقلال نباید با این برد و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان، دچار غرور شده و فکر کنند که همه بازی‌ها را به راحتی خواهند برد. آن‌ها باید بازی به بازی پیش بروند. آبی‌پوشان روز شنبه باید به مصاف نفت مسجد سلیمان بروند و باید با یک پیروزی خوب موقعیت خود را در جدول لیگ برتر بهبود ببخشند.

وی بیان کرد: اتفاقات ناخوشایندی که در دو ماه گذشته برای آبی‌پوشان رخ داده بود، خیلی‌ها را به این باور رسانده که استقلال به همراه مجیدی نمی‌تواند موفق باشد و این مربی جوان، خیلی زود این تیم را ترک خواهد کرد. خوشبختانه فرهاد مجیدی که از تجربه خوبی برخوردار است و سال‌ها در استقلال به عنوان بازیکن گلزنی کرده بود، توانست با یک کادر فنی خوب و بازیکنان باتعصب و حمایت هواداران، یک تیم خوب و منسجم را روانه میدان کرده و با دو پیروزی به مرحله بعد صعود کند.

به گفته یکه، نباید نفت مسجد سلیمان را یک تیم ضعیف و دست و پا بسته بدانیم، آن‌ها به دنبال این هستند که روز شنبه برابر استقلال یک بازی قابل قبول به نمایش گذاشته و امتیازات لازم را کسب کنند. من مطمئن هستم مجیدی و دستیارانش برای این دیدار برنامه‌های خوبی دارند و می‌توانند با پیروزی در این دیدار، خود را آماده دربی کرده که از حساسیت بالایی برخوردار است. روز پنجشنبه (۱۷ بهمن ماه) خیلی‌ها منتظرند تا ببینند تیم فوتبال استقلال برابر پرسپولیس که این روز‌ها خوب بازی می‌کند، چه نتیجه‌ای کسب خواهد کرد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پایان خاطرنشان کرد: از پیروزی تیم فوتبال شهرخودرو هم لذت بردم با اینکه آن‌ها هم شرایط خوبی نداشتند، اما توانستند حریف قطری خود را در ضربات پنالتی شکست داده و به مرحله گروهی صعود کنند. امیدوارم تیم‌های استقلال، پرسپولیس، شهرخودرو و سپاهان بتوانند نتایج قابل قبولی در مراحل بعدی لیگ قهرمانان کسب کنند.