نگرانی استقلالی ها از جدایی یک بازیکن

شیخ دیاباته در استقلال این‌قدر خوب بوده که به سادگی نام مامه تیام فراموش شود. تا قبل از او هواداران این باشگاه همچنان با حسرت درباره ماجرای جدایی تیام حرف می‌زدند ولی وقتی شیخ آمد و خوش درخشید، او شد مرد شماره یک خط حمله. کسی که هواداران همه جا درباره‌اش حرف می‌زنند. درخشش ویژه این بازیکن در خط حمله استقلال باعث شد هواداران هم خوشحال باشند، هم نگران. دلیل نگرانی هواداران این بوده و هست که مبادا شیخ دیاباته هم به سرنوشت تیام یا حتی پاتوسی دچار شود و برود. این نگرانی هم در چند روز اخیر مشهود بوده.

اخبار ورزشی- دیروز هم فرهاد مجیدی از این بابت اظهار نگرانی کرد و گفت دو ماه است پولش را نداده‌اند و ممکن است ناگهان برود و آن وقت کل ایران باید بسیج شوند که شیخ را برگردانند. البته وقتی در این باره از خلیل‌زاده سؤال می‌کنیم می‌گوید: «ما به سختی دیاباته را به ایران برگرداندیم. دیگر خودتان دیدید شرایط به چه شکل بود. وقتی هم برگشت ۱۴۰ هزار دلار به این بازیکن پول دادیم تا مشکلی نداشته باشد.»

دیروز با اطلاعاتی که درباره قرارداد شیخ دیاباته گرفتیم به این نتیجه رسیدیم نگرانی هواداران پربیراه نیست. از آنجا که باشگاه استقلال ید طولایی در بستن قرارداد به نفع خارجی‌ها دارد، قرارداد شیخ دیاباته را هم به شکلی نبسته که او مجبور شود بماند! در قرارداد این بازیکن برای ادامه همکاری در فصل بعد بند‌های جدیدی دیده می‌شود؛ از جمله اینکه طرفین باید راضی به این همکاری باشند، مذاکره کنند و البته رقم قرارداد هم افزایش پیدا کند. این یعنی یک‌جور‌هایی دو طرف برای ادامه همکاری در فصل جدید باید در تابستان و نقل و انتقالات از صفر مذاکره کنند و به نتیجه برسند. حالا این وسط پیشنهادات کشور‌های عربی را هم در نظر بگیرند. تیام و پاتوسی به خاطر همین پیشنهادات به راحتی قید استقلال را زدند و رفتند. هر سال هم که می‌گذرد حساب آبی‌ها خالی و خالی‌تر می‌شود، به همین دلیل در تابستان آینده معلوم نیست آبی‌ها اصلاً پول درست و حسابی برای نگه داشتن شیخ داشته باشند یا نه.

در این باره از اسماعیل خلیل‌زاده هم سؤال کردیم. سرپرست استقلال هم توضیح داد که وضعیت دیاباته برای فصل بعد مشخص نیست. او در این باره توضیح داد: «بند‌هایی در قرارداد شیخ دیاباته هست. باید مذاکره کنیم. یک بندی دارد که مربوط به رقم قرارداد است. باید یک افزایشی در این رقم باشد. تلاش ما این خواهد بود تا با شیخ مذاکره کنیم. او فوروارد خیلی خوبی است...»

بدین ترتیب همه چیز به مذاکرات در آینده موکول می‌شود؛ مذاکراتی که البته همیشه برای هواداران نگران‌کننده بوده، چون با جدایی بازیکنان محبوب‌شان همراه شده است. دیاباته از جو ایران و البته این میزان توجه هواداران خیلی راضی است و اگر پولش را درست و حسابی بگیرد، می‌ماند.