بازیکن جدید استقلال را بهتر بشناسید

نیکولای بودوروف که روز گذشته قراردادش را با استقلال امضا کرد دارای خصوصیات جالبی در بحث فوتبالش است که می‌تواند کمکش کند بیشتر و زودتر در ترکیب استقلال جا بیفتد.

اخبار ورزشی- ذکر نکاتی درباره کارنامه بازی‌هایش مشخص می‌کند او می‌تواند بر تیم استقلال و همچنین بازی‌هایش تأثیرگذار باشد. مدافعی که علاقه‌مند به گلزنی است و از هر فرصتی برای ورود به محوطه جریمه حریف استفاده می‌کند.

۱- نیکولای بودوروف بیشتر فوتبالش را در بلغارستان سپری کرده و عضو تیم‌های پیرین، لیتکس و زسکا صوفیه بوده است. البته او مدتی هم برای فولام (۴۱ مسابقه) بازی کرده و در چمپیون‌شیپ به میدان رفته است. این بازیکن مدتی هم در لیگ برتر دانمارک توپ می‌زد.

۲- او مدتی نیز هم‌تیمی عادل شیحی بازیکن اسبق استقلال در تیم فولام بود. بازیکنی که با شکایت از استقلال پنجره نقل و انتقالاتی اش را بست.

۳- اولین مربی که این بازیکن را در سن ۲۵ سالگی به اردوی تیم ملی دعوت کرد لوتهار ماتئوس بود.

۴- مدافع جدید استقلال با قدی ۱۸۲ سانتیمتری بلندقامت است و حدود ۸۳ کیلو هم وزن دارد که از او یک مدافع گردن‌کلفت ساخته است.

۵- آخرین بازی که بودوروف در رده ملی بازی کرد رودرروی انگلیس بود که او ۶۵ دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت. دیداری که تیم کشورش ۴- صفر شکست خورد. این چهل و نهمین و آخرین بازی ملی اش بود.

۶- او در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ دو بار موفق به گلزنی با لباس تیم ملی شده است؛ ابتدا به نروژ و سپس به قزاقستان. گل دوم او در دقیقه ۴+۹۰ به ثمر رسید که منجر به پیروزی ۲- یک کشورش شد.

۷- با حضور او در خط دفاع تعداد مدافعانی که روی ضربات ایستگاهی درون محوطه جریمه حریف حاضر می‌شوند بیشتر می‌شود، چون بودوروف علاقه زیادی به گلزنی دارد.

۸- با اینکه او در دو فصل گذشته جزو مدافعان ثابت تیم زسکا بود ولی در نیم‌فصل اول امسال با تغییراتی که در کادر فنی این تیم ایجاد شده فقط ۲ بار به میدان رفت و بیشتر نیمکت‌نشین بود.

۹- نیکولای از تیمی می‌آید که سیستم دفاعی اش سه دفاعی بوده و از این نظر می‌تواند خیلی سریع با استقلال و مدافعانش هماهنگ شود.

۱۰- از خصوصیات جالب این بازیکن پنالتی نزدن است. او در همه سال‌های بازی اش هرگز پنالتی نزده است.

۱۱- مرور پرونده پزشکی این بازیکن مشخص می‌کند در همه این ۱۳ سال که از رده امید‌ها فوتبال بازی می‌کند هرگز مصدومیت جدی نداشته و سلامت است.