رمز پیروزی استقلال در دربی 92 از زبان آقای گل

آرش برهانی از اوضاع خوب تیم‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد و معتقد بود اگر استقلالی‌ها دچار غرور نشوند می‌توانند نتیجه لازم را بگیرند.
اخبار ورزشی- اوضاع استقلال در آستانه شهرآورد را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقلال در سه بازی اخیر، هم خوب گل زده و هم نتایج مطلوبی کسب کرده است، پس می‌توان گفت از نظر روحی و کار تیمی در شرایط خیلی خوبی قرار دارد.
* پرسپولیس چطور؟
پرسپولیس هم نتایجی که می‌خواسته را به دست آورده و تقریباً می‌توان گفت هر دو تیم وضعیت خوبی دارند و با شرایط مشابه به شهرآورد می‌آیند.
* پیش‌بینی تان از دربی ۹۲ چه سبک بازی است؟
فارغ از اینکه شهرآورد می‌تواند روی عملکرد برخی بازیکنان تأثیر منفی بگذارد و نتوانند بازی همیشگی‌شان را در زمین اجرا کنند ولی قطعاً هر دو تیم برای پیروزی به زمین می‌آیند. جدا از انگیزه‌هایی که هر یک از دو تیم برای پیروزی در شهرآورد دارند، هر دو تیم می‌دانند با باخت در این شهرآورد ۳ امتیاز بی‌بازگشت در دور برگشت را هم از دست می‌دهند. برای همین بعید می‌دانم کسی از روش دفاعی برای شهرآورد امروز استفاده کند.
* استقلال بدون دیاباته می‌تواند زهر لازم را داشته باشد؟
تعداد گل‌های زده استقلال نشان می‌دهد این تیم در بحث حمله یک تیم خیلی خطرناک و روی فرم است. این خیلی خوب است که استقلال برای گلزنی متکی به فرد نیست. در استقلال این هفته‌ها فقط دیاباته گل نمی‌زند و وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم قائدی، وریا و حالا ارسلان مطهری هم برای استقلال گلزنی می‌کنند. برای همین بعید می‌دانم استقلال از نبود دیاباته خیلی متضرر شود.
* نبود فرشید اسماعیلی چطور؟
خب در این زمینه می‌توانم بگویم اگر فرشید بود بهتر می‌شد. اسماعیلی بازیکنی است که در شهرآورد گل هم زده و برای مسابقات این‌چنینی و حتی آسیایی از مهره‌های همیشه خوب استقلال بوده است. فکر می‌کنم اسماعیلی اگر بود کار استقلال راحت‌تر هم می‌شد. با این همه خط هافبک استقلال نشان داده برای رسیدن به محوطه ۱۸ قدم حریفش کم‌کاری نمی‌کند.
* برنده شهرآورد کدام تیم است؟
فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است ولی قلباً دوست دارم استقلال شهرآورد را ببرد. از طرفی امیدوارم یک بازی زیبا را هم شاهد باشیم و آن‌هایی که در خانه یا استادیوم شهرآورد را می‌بینند از آن لذت ببرند.
* روش بازی استقلالِ فرهاد را می‌پسندید؟
البته! او کار خوبی کرد که تیم را با همان روش استراماچونی راهی میادین کرد. بازیکنان این تیم ماه‌ها با همان روش بازی و تمرین کرده‌اند و هر تغییری می‌توانست در این برهه حساس که استقلال در آسیا و لیگ مسابقات مهمی داشت تیم را دچار اشکال کند.
* نقش کدام بازیکنان استقلال در شهرآورد پررنگ‌تر خواهد بود؟
فرقی ندارد. در یک کار گروهی اگر یکی از نفرات ناهماهنگ باشد کار بقیه اعضای تیم را بی‌فایده می‌کند. این خوب نیست که توقع از یکی، دو بازیکن را بالا ببریم. وقتی تیمی خوب بازی می‌کند و برنده می‌شود یعنی همه خوب بوده‌اند، از دروازه‌بان تا نوک حمله.
* مهمترین توصیه تان به اعضای تیم استقلال چیست؟
بدون غرور بازی کنند. شاید این تصور که دو بازی سخت آسیایی با دشواری‌های زیادش را برنده تمام کردند و نفت مسجدسلیمان را شکست دادند باعث شود مغرور شده باشند که این برای تیم اصلاً خوب نیست.