واریز پول فیفا به زودی در حساب تیم ملی و باشگاه‌های ایرانی!

ابراهیم شکوری در خصوص سفر خود به زوریخ مقر فیفا ، گفت: روز چهارشنبه تهران را به مقصد زوریخ ترک و جلساتی را با معاون دبیرکل فیفا، خزانه دار فیفا، مسئول مالی فیفا ، مسئول توسعه فوتبال فیفا، مسئول حسابرسی و انطباق فیفا برگزار کردیم.

اخبار ورزشی - وی ادامه داد: بیشترین بحث ما پیرامون مسائل مالی، مطالبات فدراسیون و نحوه دریافت مطالبات بود. همچنین در خصوص پروژه های اجرایی و کمک های فیفا نیز به بحث و تبادل نظر پرداختیم. همچنین مطالبات باشگاه‌ها از دیگر مواردی بود که در جلسه با مسئولان فوق مطرح کرده و در خصوص راهکارهای پرداخت و رفع مشکلات فدراسیون فوتبال ایران با توجه به تحریم هایی که وجود دارد، صحبت کردیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: مهمترین بحثی که طبق شعار فیفا مطرح کردیم این است که ورزش و فوتبال باید از سیاست جدا باشد. همانطور که مطلع هستید این شعار فیفا است. متاسفانه این تحریم ها بحث سیاسی است که روی فوتبال ما اعمال می شود و این امر با شعار فیفا و فوتبال در تضاد است. نمایندگان فیفا این موضوع را قبول داشته و در تلاش هستند تا این مشکل برطرف شود. از طرف فدراسیون فوتبال راهکارهای مختلفی داده شد تا مطالبات خود را دریافت کنیم.

شکوری در پایان گفت: مقرر شد حداکثر تا یک یا دو هفته آینده نظر نهایی خود را اعلام کنند و ما بتوانیم به حق فوتبال ایران و باشگاه ها برسیم. نکته مهم دیگری که بود این است که مسئولان فیفا نظرشان مثبت بود و اعلام کردند در اولین فرصت مطالبات فدراسیون فوتبال ایران را از فیفا به فدراسیون و باشگاه‌ها پرداخت می کنند. ما تاکید داشتیم با توجه به اینکه فوتبال از سیاست جدا است، فیفا از ما یکسری توقعات و درخواست دارد و در مقابل به عنوان عضوی از فیفا، فدراسیون فوتبال ایران نیز این درخواست را دارد که این مبالغ حتما پرداخت شود.