انتقاد پیشکسوت استقلال از تصمیم فرهاد مجیدی در بازی دربی

مهدی فنونی‌زاده، پیشکسوت تیم ملی و استقلال درخصوص شرایط این روز‌های دو تیم با ما هم‌صحبت شد. این گفتگو را بخوانید:

اخبار ورزشی- دربی چطور از آب درآمد؟

خوب بود و هواداران از این بازی پرگل لذت بردند. هیچ تیمی دفاعی بازی نکرد و حملات روی دروازه‌ها زیاد بود. اگرچه من معتقدم حق استقلال در این بازی مساوی بود و ما باید دربی را می‌بردیم.

به نظر شما چرا بازی در حالی که استقلال تا آخرین دقایق سعی در حفظ برتری خودش داشت، به تساوی کشیده شد؟

استقلال نباید به آن صورت عقب می‌کشید. تعویض قائدی هم به نظر من اشتباه بود. قبول دارم خسته به نظر می‌رسید، ولی همین که باعث می‌شد مدافعان پرسپولیس جلو نکشند و عقب بازی کنند، مؤثر واقع می‌شد. به هر حال قسمت این بود که دربی ۲-۲ مساوی شود.

استقلال حالا با الشرطه عراق در لیگ قهرمانان بازی دارد. نظر شما چیست؟

استقلال تیم آماده‌ای است. الشرطه عراق هم از جمله تیم‌های پرقدرت فوتبال این کشور محسوب می‌شود. به نظرم یک بازی فیزیکی و پربرخورد در انتظار استقلالی‌هاست. با این وجود ما می‌توانیم حریف را شکست دهیم و دست پر از عراق برگردیم.

دراگان اسکوچیچ هم که سرمربی تیم ملی شد.

چه بگویم؟ به خاطر تیم ملی و شرایط حساسی که دارد، مجبور هستیم انتقاد نکنیم، ولی با وجود قلعه‌نویی و دایی چرا مربی خارجی آوردند و اگر هم هدف‌شان آوردن مربی خارجی بود، چرا نرفتند سراغ مربیان تراز اول خارجی و دنبال اسکوچیچ رفتند؟ من برای اسکوچیچ آرزوی موفقیت می‌کنم، ولی می‌شد انتخاب بهتری انجام می‌دادیم. اسکوچیچ فوتبال ایران را خوب می‌شناسد و شاید همین شناخت باعث شد که او را انتخاب کنند.