لیگ برتر فوتبال کشور به خاطر کرونا تعطیل نشد

فدراسیون پزشکی ورزشی امروز میزبان اولین نشست ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش بود که با حضور نمایندگان وزارت ورزش و به منظور بررسی جوانب مربوط به ویروس کرونا و راه های پیشگیری از شیوع و گسترش این ویروس در اماکن ورزشی برگزار شد.

اخبار ورزشی- قرار بود نماینده وزارت بهداشت نیز در این نشست شرکت داشته باشد اما وی به صورت تلفنی دیگر اعضای حاضر در جلسه را همراهی کرد.

این نشست در حالی برگزار شد که در رابطه با برگزاری رویدادهای ورزشی در موعد مقرر و با حضور تماشاگران ابهاماتی مطرح بود. به خصوص در مورد دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر که قرار است که فردا یکشنبه برگزار شود. در نشست امروز اما تصمیم واضح و مشخصی مبنی بر لغو این دیدارها اتخاذ نشد.

مصوبات این نشست به این شرح است:

۱- دستورالعمل کشوری کرونا ویروس در محیط های ورزشی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شود.

۲- بسته جامع آموزشی کشوری برای مقابله با کرونا ویروس در سطح کشور تهیه شود.

۳- دستورالعمل شرکت در اردوها و مسابقات ورزشی تدوین شود.

۴- زمینه شرکت ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش در برنامه آموزش همگانی نظام پزشکی در خصوص مقابله با ویروس کرونا و دریافت گواهی مربوطه، فراهم شود.

فدراسیون پزشکی ورزش در این خبر یادآور شده که اطلاعیه شماره نخست ستاد مقابله با گسترش ویروس کرونا در ورزش امروز بر روی خروجی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران منتشر می شود.

به نظر می رسد این فدراسیون تصمیم برای برگزاری یا عدم برگزاری و یا حتی بدون تماشاگر بودن مسابقات را بر عهده فدراسیون های مربوطه گذاشته است.