استقلال همچنان در بلاتکلیفی/ باشگاه مدیرعامل می‌خواهد یا یک گونی پول؟

 قرار است مجمع عادی استقلال با حضور اعضای هیئت مدیره و نمایندگان اعضای مجمع با محور حسابرسی برای تسریع در روند خصوصی‌سازی برگزار شود و فردا هم نوبت مجمع عادی پرسپولیس است. هرچند احتمال دارد در حاشیه همین جلسه، اعضای هیئت مدیره با وزیر ورزش درباره انتخاب مدیرعامل به جمع‌بندی برسند.

اخبار ورزشی - اصل داستان این است که با متواری شدن مهدی شریفی نیک‌نفس، عضو جدید هیئت مدیره استقلال که گویا قرار بود همزمان مدیرعامل استقلال هم باشد، اوضاع در مجموعه آبی به شدت پیچیده شده است.

برابر با شنیده‌های ما، بعد از این اتفاق قرار شد فرهاد صنیعی‌فر، مالک سابق نساجی به عنوان عضو جدید هیئت مدیره استقلال حکم بگیرد و خودش هم مدیرعاملی را بپذیرد چرا که شایعه شده بود خلیل‌زاده و موسوی با مدیرعامل شدن طرف مقابل کنار نمی‌آیند و اگر موسوی مدیرعامل شود، خلیل‌زاده استعفا می‌کند و اگر خلیل‌زاده مدیرعامل باشد، موسوی کار نمی‌کند، اما صنیعی‌فر که تقریباً به نظر می‌رسید حضور در هیئت مدیره را پذیرفته، ناگهان از ورود به مجموعه آبی پشیمان شد تا دست تصمیم‌سازان استقلال برای انتخاب مدیرعامل خالی بماند.

بعد از این اتفاق دوباره نگاه‌ها به سمت علی فتح‌ا... زاده رفت. او که گویا بازنشسته بیمه تأمین اجتماعی است و بازنشسته دولتی محسوب نمی‌شود، دوباره به صورت جدی گزینه مدیرعاملی استقلال شده و البته از رور اول هم خودش گفته بود تنها در صورتی به همکاری با هیئت مدیره استقلال ادامه می‌دهد که مدیرعامل باشگاه باشد. به نظر می‌رسد اگر قرار باشد امروز مدیرعامل باشگاه استقلال معرفی شود، این شخص کسی نخواهد بود غیر از فتح‌ا... زاده و وزارت ورزش گزینه دیگری برای انتخاب و معرفی به عنوان مدیرعامل ندارد، اما هیچ بعید نیست امروز هم اعضای هیئت مدیره سراغ انتخاب و معرفی مدیرعامل نروند و موضوع را چند روز دیگر کش بدهند.

حالا سؤال اینجاست که در شرایط فعلی، چه کسی می‌تواند مدیرعامل استقلال باشد؟ فتح‌ا... زاده چند روز پیش به شوخی گفته بود استقلال الان مدیرعامل نمی‌خواهد و نیاز به یک نفر دارد که فقط پول خرج کند. شوخی تلخی است، اما واقعاً در شرایط فعلی و با این حجم مشکلات مالی که استقلال را وادار کرده از موسوی قرض بگیرد و تن به شرایط عجیب فعلی بدهد، باشگاه آبی‌ها بیشتر از آن که یک مدیر بخواهد به یک گونی پول نیاز دارد!

خارج از شوخی، انتخاب مدیرعامل برای استقلال واقعاً حیاتی است. باشگاه بدون مدیرعامل تبدیل به مجموعه‌ای بلاتکلیف شده و میان اعضای هیئت مدیره هم اختلاف از مرحله چشم و هم‌چشمی عبور کرده و متأسفانه به مقطع «روکم‌کنی» رسیده و شاید انتخاب یک مدیر موجه که مورد تأیید هواداران هم باشد، اندکی اوضاع به هم ریخته آبی‌ها را سروسامان ببخشد.

 
صاحب‌نظران و پیشکسوتان پاسخ می‌دهند
بهترین گزینه برای مدیرعاملی استقلال چه کسی است؟

حسین فرزامی: از تجربه فتح‌الله زاده باید استفاده شود

حسین فرزامی، مدیرعامل و بازیکن باشگاه استقلال در این خصوص گفت: به اعتقاد من هیچ‌کس بهتر از علی فتح‌الله زاده در این شرایط نمی‌تواند استقلال را در عرصه مدیریت هدایت کند. او سال‌ها در این باشگاه کار کرده و بسیار باتجربه است. فتح‌ا... زاده راه سروسامان دادن تیم را خوب می‌داند و خرید‌های موفقی هم انجام می‌دهد. من معتقدم فتح‌ا... زاده اگر مدیرعامل باشگاه شود، به سود تیم و هواداران خواهد بود و باید از توانایی‌های او بهترین استفاده را داشت. امیدوارم هر تصمیمی که می‌گیرند، به سود باشگاه استقلال باشد.

مهدی علی‌نژاد: یکی، دو روز صبر کنید مشخص می‌شود

 سرپرست معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در این خصوص گفت: پس از جلسات مختلف به جمع‌بندی‌هایی رسیده‌ایم و هنوز هم در حال بررسی شرایط هستیم تا بهترین گزینه را برای هدایت باشگاه استقلال معرفی کنیم. یکی، دو روز صبر کنید تا تکلیف مدیرعامل باشگاه مشخص شود. داریم روی این مسئله کار می‌کنیم تا برای سال جدید استقلال با مدیرعامل جدید کار خودش را شروع کند. قطعاً بهترین تصمیم را برای تیم بزرگ استقلال خواهیم گرفت. فقط چند روز دیگر صبر کنید. از بین گزینه‌ها بهترین فرد انتخاب خواهد شد.

سیدکاظم اولیایی: هیئت‌مدیره وظیفه سنگینی دارد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در این خصوص گفت: اولاً که مدیرعامل را باید اعضای هیئت مدیره انتخاب کنند نه اینکه در مجمع باشگاه مشخص شود. دوم اینکه شخص خلیل‌زاده تا ۶ ماه می‌تواند سرپرست باشگاه باشد و مسائل تیم را پیگیری کند و این که قرار است مجمع باشگاه استقلال برگزار شود، ربطی به انتخاب مدیرعامل جدید ندارد. با این وجود مدیرعامل باشگاه استقلال باید فردی باشد که از تجربه و تخصص کافی در مدیریت تیم‌های بزرگ برخوردار باشد. مدیریت در تیم‌هایی، چون استقلال کار هر کسی نیست و چه بسا افراد زیادی آمده‌اند و رفته‌اند، ولی در مدیریت باشگاه موفق نبوده‌اند.

جواد قراب: نظر من روی فتح‌الله زاده است

یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال در این خصوص گفت: تا همین جا هم انتخاب مدیرعامل باشگاه با تأخیر مواجه شده و وزارت ورزش و جوانان باید هر چه زودتر در این خصوص تصمیم‌گیری کند. من معتقدم علی فتح‌ا... زاده با توجه به سوابق خوبی که دارد، بهترین گزینه برای مدیرعاملی باشگاه استقلال است که اگر در رأس کار قرار بگیرد و پول هم به باشگاه تزریق شود، می‌تواند کار‌های خوبی انجام دهد. به هر حال در باشگاه بزرگی، چون استقلال باید باتجربه عمل کرد و فتح‌ا... زاده سابقه هدایت تیم را در شرایط بحرانی داشته است.

مؤمنی: هرکس می‌آید، باید باتجربه و کارکشته باشد

 مهاجم اسبق استقلال در این خصوص گفت: استقلال به یک مدیر باتجربه احتیاج دارد که در شرایط سخت بتواند تیم را از بحران خارج کند. ما در بین بزرگان تاریخ باشگاه استقلال کسانی را داریم که توان انجام این کار را دارند. هم تحصیل‌کرده هستند و هم سوابق ملی خوبی دارند. اگر قرار باشد یک مدیر بسیار جوان روی کار بیاید، قطعاً کم‌تجربگی‌اش به استقلال ضربه خواهد زد. این را هم بگویم که کسی باید روی کار بیاید که توان تأمین منابع مالی را داشته باشد، چون بدهی‌های باشگاه بسیار بالاست.