آمار امیدوار کننده برای استقلالی ها

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته بیست و یکم رقابتهای لیگ برتر به میهمانی گل گهر سیرجان می رود.

اخبار ورزشی- شاگردان مجیدی در حالی برای این بازی آماده می شوند که تیم شان در هفته‌های بیست و یکم ادوار گذشته لیگ برتر نتایج خوبی گرفته و این آماری است که آنها را برای این بازی امیدوار می‌کند.

۱۳ پیروزی و تنها ۲ شکست

آبی پوشان در هجده دوره گذشته لیگ برتر ۱۳ بار به پیروزی رسیده‌اند که این یک رکورد برای آنها به حساب می آید. ۳ بار بازیهای آنها در این هفته ها مساوی شده و تنها ۲ بار شکست خورده‌اند.

آنها در این هفته‌ها ۳۱ بار گل زنی کرده و ۱۶ بار دروازه شان باز شده و از مجموع ۵۴ امتیاز، ۴۲ امتیاز گرفته‌اند که این ۷۸ درصد کل امتیازات ممکن است.

این آمار نشان می‌دهد هفته‌های بیست و یکم برای تیم استقلال خوش یمن بوده و آنها نتایج خوبی در این روزها گرفته اند.

شکست ناپذیر در خانه

استقلال تاکنون در دیدارهای خانگی هفته بیست و یکمش شکست نخورده است. آنها ۱۰ بار در این هفته‌ها در خانه به میدان رفته‌اند که حاصل آن ۸ پیروزی و ۲ مساوی بوده است.

آبی پوشان ۲۲ بار در خانه گل زده و ۱۱ بار گل خورده‌اند و از مجموع ۳۰ امتیاز، ۲۶ امتیاز گرفته‌اند که این ۸۷ درصد از کل امتیازات است که آماری فوق العاده قابل توجه می‌باشد.

همچنین این تیم ۷ بار خارج از خانه به میدان رفته که حاصل آن ۴ پیروزی، ۲ شکست و تنها یک مساوی است. آبی پوشان در این ۷ بازی ۸ گل زده و ۵ گل خورده دارند و از مجموع ۲۱ امتیاز، ۱۳ امتیاز گرفته‌اند که این ۶۲ درصد کل امتیازات ممکن است.

شروع با مساوی

گرچه آبی پوشان بهترین نتایج را در هفته‌های بیست و یکم گرفتند، اما آنها در هفته بیست و یکم اولین دوره لیگ برتر مقابل فولاد تن به تساوی دادند و یک سال بعد در چنین هفته‌ای مقابل پیکان تن به شکست یک بر صفر دادند.

استقلالی‌ها برای اولین بار پیروزی را در دوره سوم لیگ برتر مقابل ابومسلم در مشهد به دست آوردند و با گل فرزاد مجیدی میزبان شان را یک بر صفر شکست دادند تا برادر سرمربی فعلی آبی پوشان هم اولین گلزن آنها در هفته‌های بیست و یکم باشد. این بازی در تاریخ ۸۲/۱۲/۷ در مشهد برگزار شد.

شیرین ترین نتایج و دو بار پیروزی در دربی

هفته‌های بیست و یکم آنقدر برای آبی پوشان خوش یمن هست که در هر دو دربی که در این هفته‌ها انجام شده با نتایج مشابه ۳ بر ۲ پیروز شده باشند.

آبی پوشان یکبار در چهارمین فصل لیگ برتر در هفته بیست و یکم میزبان پرسپولیس بودند و با گلهای رضا عنایتی، محمود فکری و گل دقیقه ۹۳ پیروز قربانی حریف شان را ۳ بر ۲ شکست دادند. این بازی در تاریخ ۸۳/۱۲/۷ برگزار شد.

آنها یکبار دیگر این نتیجه را در هفته‌ای مشابه و در لیگ شانزدهم تکرار کردند و در دیداری که در تاریخ ۹۵/۱۱/۲۴ در ورزشگاه آزادی انجام شد با گلهای فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی پرسپولیس را شکست دادند.

آخرین بازی و آخرین گلزن

آخرین بازی هفته بیست و یکم آبیها در لیگ برتر به فصل گذشته و دیدار با نفت مسجد سلیمان باز می‌گردد. استقلالی‌ها در دیداری که در تاریخ ۹۷/۱۲/۱۷ در ورزشگاه آزادی انجام شد، نفت مسجد سلیمان را با تک گل علی کریمی شکست دادند تا هافبک میانی آبی پوشان آخرین گلزن این تیم در هفته‌های بیست و یک باشد.

بهترین گلزنان

بهترین گلزن استقلال در هفته‌های بیست و یکم آرش برهانی است. برهانی در ۸۷/۱۰/۱۴ مقابل مس کرمان و در دیدار که آبی پوشان با نتیجه ۲ بر یک مقابل مس کرمان پیروز شدند، زننده یکی از دو گل بود.

برهانی در دیدار ۸۸/۱۰/۱ مقابل ملوان که با نتیجه ۲-۲ مساوی شد هم یکی دیگر از گلهای آبی پوشان را زد و همچنین مجدداً مقابل مس کرمان و در دیداری که در تاریخ ۹۱/۱۰/۲۵ انجام شد دبل کرد.

فرهاد مجیدی و علی قربانی نیز هر کدام با ۳ بار گلزنی در هفته‌های بیست و یکم، دیگر گلزنان برتر این هفته‌ها هستند.

۲ پنالتی، بهترین و بدترین نتیجه

استقلالی‌ها در این هفته‌ها ۲ بار از روی نقطه پنالتی به گل رسیده‌اند. مجتبی جباری و سرور جباروف بازیکنانی بودند که از روی نقطه پنالتی این تیم را به گل رساندند.

آبیها یکبار مقابل فجر سپاسی در تاریخ ۹۰/۱۰۲۹ و در دیداری که ۲ بر یک شکست خوردند توسط مجتبی جباری از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. این بدترین نتیجه استقلال در هفته‌های بیست و یکم بود.

یکبار هم مقابل پارس جنوبی جم در تاریخ ۹۶/۱۱/۱۵ توسط سرور جباروف از روی نقطه پنالتی به گل رسیدند و در این بازی ۴ بر صفر پیروز شدند که این بهترین نتیجه آنها در این هفته‌ها بود. در آن بازی به جز جباروف، برزای و علی قربانی (۲) برای آبیها گلزنی کردند.