یحیی گل محمدی: هر تصمیمی که از بالا گرفته شود ما تبعیت می‌کنیم

 یحیی گل محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری پیش ازدیدار تیمش برابر شهر خودرو اظهار کرد: مردم کشورمان روزهای سختی را سپری می‌کنند و در این روزهای سخت به نظر من باید بیش‌تر کنار هم باشیم و بیش‌تر همدیگر را دوست داشته باشیم و به هم اعتماد کنیم. می‌دانیم شرایط سختی بر مردم حاکم است. تورم و گرانی یک طرف و بحث کرونا هم طرف دیگر. ان‌شاءالله با تصمیماتی که گرفته می‌شود از این وضعیت هر چه زودتر خلاصی و رهایی پیدا کنیم. خودمان هم باید رعایت و همکاری کنیم و یک سری مسائل خلاقی را در بحث گران فروشی رعایت کنیم. از مسوولان هم می‌خواهیم که برخورد خوب و شدیدی با این فروشنده‌هایی که سوء استفاده می‌کنند داشته باشند.

اخبار ورزشی- او درباره بازی هم، گفت: بازی سختی را برابر یک تیم منسجم و خوب و باکلاس داریم. می‌دانیم که در هر صورت بازی راحتی برای ما نخواهد بود. در ورزشگاه خالی باید بازی کنیم. اگر برابر هواداران بود شرایط بهتر می‌شد. دوست داشتیم این بازی که قطعا فنی خواهد بود، برابر هواداران برگزار می‌شد و از این بازی لذت می‌بردند. امیدوارم فردا روز خوبی برای ما باشد. باید از موقعیت‌ها استفاده کنیم. تیم حریف خطرناک است و تیمی است که هم در ضد حملات خوب است و هم در زمانی که توپ را در اختیار دارد. باید انسجام تیمی خوب داشته باشیم و بتوانیم از موقعیت‌ها خوب استفاده کنیم. امیدوارم یک بازی خوب و تماشاگر پسند همراه با گل باشد.

یحیی گل محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا نیمکت نشینی بیرانوند به دلیل تعداد گل‌های خورده تیمش در این مدت است؟ توضیح داد: درباره ترکیب باید تا فردا منتظر باشیم. وقتی ما گل می‌خوریم، تیم گل خورده است و زیاد به فرد ربط ندارد. باید مسوولیت گل‌هایی که می خوریم و امتیازات از دست رفته را خودمان برعهده بگیریم. همه تیم باید بر عهده بگیرد. بازی‌های ما هم خیلی سخت بود. دو بازی برابر تیم‌های خوب آسیایی و یک بازی هم برابر استقلال بود. یکی از گل‌های استقلال و گل اول الدحیل روی اشتباهات داوری بود. من به بازیکنانم اعتماد کامل دارم چون در شرایط سخت بهترین بودند. بازیکنان ما از نظر بدنی و روحی در شرایط خوبی هستند. اتفاقات اخیر هم باعث اتحاد و همدلی بین بازیکنان شده است.

سرمربی پرسپولیس درباره غیبت‌های استوکس هم اظهار کرد: او از من خواست به او یک روز استراحت بیش‌تری بدهم. با توجه به این که سه هفته دور از خانواده‌اش بود و تمرین ما هم سبک بود با او موافقت کردم تا از لحاظ روحی و روانی به او کمک شود ولی متاسفانه برنگشت و دلیل نیامدنش را هم خودمان نمی‌دانیم. این بازیکن را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار دادیم و هر تصمیمی را که این کمیته بگیرد باید بپذیریم.

وی درباره شناخت دو طرفه او و بازیکنان شهر خودرو از یکدیگر هم، گفت: این شناخت وجود دارد و شهر خودرو یک تیم خوب است و ما هم پرسپولیس هستیم و دوست داریم صدرنشینی ادامه داشته باشد و اختلاف را با تیم‌های پایین‌تر نگه داریم. با توجه به این شناخت فردا شاهد یک بازی خوب خواهیم بود و این باعث نمی‌شود بازی به تساوی کشیده شود.

او درباره درخواست بعضی از تیم‌ها برای لغو مسابقات فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا هم توضیح داد: شرایط واقعا سخت است و ما هم قبول داریم ولی یک مرجع مثل وزارت بهداشت است که شناخت بیش‌تری از این وضعیت دارد و هر تصمیمی که از بالا گرفته شود ما تبعیت می‌کنیم.

گل محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا اتفاقات بازی با سپاهان روی مسابقه فردا تاثیر می‌گذارد یا خیر؟ هم اظهار کرد: در این چند روز خودم هم احساس کردم ممکن است تمرکزمان کمی به هم ریخته باشد. دیروز هم خیلی با بازیکنان صحبت کردیم. باید تمرکزمان روی آینده باشد. هر اتفاقی که در بازی با سپاهان افتاد و هم‌چنین بحث بیماری، بازیکنان را به سمت مسائل حاشیه‌ای می‌برد. از آن‌ها خواستم تمرکز بیش‌تری روی حریف آینده داشته باشیم و ان‌شاءالله که با تمرکز وارد مسابقه شویم. این مسائل هست و ممکن است بی‌تمرکزی در همه تیم‌ها وجود داشته باشد.

سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد اوساگونا هم بیان کرد: من از او واقعا راضی هستم. درست است که گل نزده اما پاس گل داده و مدافعان حریف را خیلی اذیت می‌کند. اگر هم در ترکیب نباشد دلیل بر خوب نبودنش نیست. ما دو تیم کامل داریم. به غیر از اوساگونا بعضی بازیکنان هستند که شرایط بازی را دارند ولی یک سری ملاحظات هم در نظر گرفته می‌شود که به مسائل تاکتیکی حریف برمی‌گردد. این مسائل باعث می شود که ترکیب برای هر بازی مشخص شود.