رئیس فیفا: سلامت مردم از هر مسابقه فوتبالی مهمتر است

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) به احتمال لغو بازی‌های بازی‌های دوستانه فوتبال ملی در پایان ماه مارس اذعان کرد.

اخبار ورزشی- شیوع بیماری کرونا در اروپا که روز به روز برتعداد مبتلایان و قربانیان آن افزود می شود، آشفتگی بزرگی را در فوتبال قاره سبز به خصوص در ایتالیا به همراه داشته و برنامه و تقویم بازی‌های فوتبال باشگاهی این کشور را به کلی به هم ریخته است. از بیم انتشار ویروس از سوی افراد ناقل، تاکنون دستور برگزاری چندین بازی در دسته‌های مختلف فوتبال باشگاهی ایتالیا پشت درهای بسته صادر شده است، اما مخالفت باشگاه‌ها با این موضوع به سبب از دست دادن درآمدهای مالی حاصل از بلیت‌فروشی، این بازی‌های به زمان‌های دیگری موکول شده‌اند. این در حالیست که قاره سبز در فصل تابستان درگیر یک تورنمنت ملی مهم مانند یورو 2020 نیز هست و یکسری از تیم‌های ملی از بازی‌های دوستانه ماه مارس برای کسب آمادگی حضور در آن تورنمنت استفاده می‌کنند. با آشفتگی به وجود آمده در فوتبال اروپا به خاطر ویروس کرونا اما شائبه‌هایی درباره احتمال لغو بازی‌های دوستانه ملی ماه مارس هم شنیده می‌شود و رئیس فیفا این موضوع را رد نکرد.

اینفانتینو در گفت‌و‌گو با شبکه اسکای اسپورت نیوز درباره وضعیت به وجود آمده و احتمال لغو بازی‌های دوستانه تیم‌‌های ملی در پایان ماه مارس گفت: من نمی‌توانم هیچ چیزی را رد کنم. لازم نیست وحشت کنیم و به شخصه خود من هم نگران نیستم اما باید با دقت زیاد شرایط را بررسی کنیم. نباید واکنش‌های افراط‌گونه نسبت به این وضعیت نشان دهیم. امیدوارم که اوضاع در جهتی پیش نرود که ما مجبور به لغو برخی رقابت‌ها شویم. صدور یک ممنوعیت عمومی برای برگزاری بازی‌های فوتبال سخت است چون شرایط هر کشور با دیگری متفاوت است.

اینفانتینو ادامه داد: سلامت مردم از هر مسابقه فوتبالی مهمتر است. سلامتی از هرچیزی مهمتر است و به همین دلیل ما باید هوشیار و امیدوار باشیم که این بیماری از این بیشتر شایع نشود.

تاکنون بیش از هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا گزارش شده و هر روز هم بر تعداد افراد مبتلا افزوده می‌شود.