پشت پرده حضور همزمان کریم باقری در پرسپولیس و تیم ملی

از مدت‌ها پیش بحث حضور  کریم باقری  در تیم ملی به عنوان دستیار اسکوچیچ مطرح بود تا اینکه شب گذشته باشگاه پرسپولیس  رسما اعلام کرد کریم باقری در دوبازی ابتدای سال ۹۹ به عنوان دستیار اسکوچیچ در تیم ملی حضور پیدا می‌کند، اما همزمان در پرسپولیس هم به کارش ادامه خواهد داد و فقط برای اردوی‌های تیم ملی به این تیم اضافه خواهد شد. باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود بعد از آن هم برای بازی‌های آتی تیم ملی لیگ تمام می‌شود و کریم باقری می‌تواند کامل در اختیار تیم ملی باشد.

اخبار ورزشی- در شرایطی این خبر اعلام شد که تحلیل‌های مختلفی از این تصمیم انجام گرفته است. خیلی‌ها اعتقاد دارند حضور همزمان باقری در تیم ملی و پرسپولیس در نهایت به ضرر پرسپولیس تمام می‌شود و خیلی‌ها هم اصولا باقری را در اندازه حضور در کادرفنی تیم ملی نمی‌دانند.

در خصوص دلایل این اتفاق می‌شود موارد مختلفی را ذکر کرد، مواردی که شاید همه آنها و شاید یکی از آنها دلیل محکمی بوده که کریم باقری، باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال را به این نتیجه رسانده تا به این صورت باهم همکاری کنند.

حضور باقری در تیم ملی، عدم نیاز محترمانه گل‌محمدی است؟

از روزی که یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد حرف و حدیث در خصوص آینده کریم باقری در این تیم زیاد بود. همان زمان بود که زمزمه‌های جدایی باقری به گوش می‌رسید و حتی باقری در مصاحبه‌ای تاکید کرد که دست گل‌محمدی برای انتخاب یا عدم انتخاب او کاملا باز است. البته که همان موقع هم گل‌محمدی و هم مدیریت اعلام کردند کریم باقری در پرسپولیس ماندنی است، اما همان زمان هم فشار هواداران یکی از دلایل ماندن باقری در پرسپولیس بود. شاید این مدل حضور همزمان باقری در تیم ملی و پرسپولیس به نوعی عدم نیاز محترمانه گل‌محمدی باشد، البته شاید!

خود باقری می‌خواهد از پرسپولیس جدا شود؟

در چند سال گذشته و از زمان حضور برانکو در پرسپولیس تا زمان کالدرون، کریم باقری نقش زیادی در تیم داشت. شاید در نحوه طراحی و اجرای تمرینات باقری عملا دستیار دوم و حتی سوم برانکو و کالدرون بود، اما شخصیت کاریزماتیک باقری باعث شده بود تا نفر اول کادرفنی بعد از سرمربی در کنترل حواشی و مسائلی از این دست باشد. حتی در جریان خیلی از بازی‌ها باقری کنار خط می‌آمدو با بازیکنان صحبت می‌کرد تا به خاطر شرایط خاصی که دارد روی بازیکنان اثر بگذارد. با حضور گل‌محمدی در پرسپولیس، اما حضور باقری هم در همه موارد کم‌رنگ شد. حمید مطهری عملا دستیار اول گل‌محمدی در پرسپولیس است و در جریان بازی‌ها او بعد از سرمربی کنار خط می‌آید و حتی به گل‌محمدی هم مشاوره فنی می‌دهد. از زمان حضور گل‌محمدی نقش باقری در تمرینات هم کم‌رنگ‌تر شده و گفته شده که دیگر آن شرایط خاص برای ارتباط با بازیکنان را هم ندارد. همین مسائل و کم‌زنگ شدن نقش آقا کریم، شاید باقری را مجاب کرده تا به بهانه تیم ملی از پرسپولیس جدا شود.

باقری برای کنترل حواشی به تیم ملی می‌رود؟

از گوشه و کنار خبر می‌رسد مهمترین دلیل حضور باقری در کادرفنی تیم ملی کنترل حواشی است. تجربه خوب باقری در برخورد و کنترل حواشی پرسپولیس و البته حضور بازیکنان پرحاشیه متعدد در تیم ملی شاید دلیل محکمی باشد برای حضور باقری در تیم ملی. از همان زمان که اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد گفته می‌شد این مربی کروات کاریزمای کنترل حواشی تیم وبرخی بازیکنان را نخواهد داشت و دیگر مثل زمان کی‌روش نیست که بازیکنان به شدت از کسی در تیم ملی ترس داشته باشند. حضور باقری در تیم ملی و تجربه این مربی در کنترل بازیکنان پرحاشیه‌ای مانند پیام صادقیان، رامین رضاییان، مهدی طارمی، محسن مسلمان و ... می‌تواند دلیل خوبی برای حضورش در تیم ملی باشد. جایی که بازیکنانی مانند سردار آزمون، مهدی طارمی، رامین رضاییان و ... خواسته یا ناخواسته استعداد فراوانی برای ایجاد حاشیه در تیم ملی دارند. شاید حضور باقری به اسکوچیچ کمک کند تا حواشی تیم ملی به حداقل خود برسد.

به گزارش میزان، شاید غیر از این دلایل مسائل دیگری هم در حضور همزمان باقری در پرسپولیس و تیم ملی نقش داشته باشد، اما به نظر می‌رسد عمده دلایل این اتفاق همین سه مورد بالا باشد. باید دید در نهایت حضور همزمان باقری در پرسپولیس و تیم ملی به این دو تیم کمک می‌کند یا به ضرر هر دو تیم خواهد بود؟ برای گرفتن جواب این سوال باید منتظر آینده بود.