شرایط خوبی که استقلال دارد
عباس سرخاب بر این باور است که تعطیلی لیگ روی روند استقلال تأثیر مثبت می‌گذارد و شاید این تعطیلی به نفع این تیم تمام شود. پیشکسوت استقلال  درباره اتفاقات اخیر از جمله مدیریت جدید باشگاه حرف زد.

اخبار ورزشی- بازی استقلال و سایپا به دلیل کرونا لغو شد. انتظارش را داشتید؟
انتظار داشتم که خیلی زودتر از این‌ها بازی‌های استقلال لغو شود. با این همه جلوی ضرر را هر زمان بگیرید منفعت است.

این به ضرر استقلال نمی‌شود؟
استقلال در شرایط خیلی خوبی قرار داشت. تقریباً غلامی و اسماعیلی (فرشید) به تمرینات و بازی برگشته بودند و در دیدار با گل‌گهر هم برای دقایقی به میدان رفتند. این می‌توانست خبر خوبی برای استقلال باشد تا در دیدار‌های بعدی اش بتواند از نیرو‌های بیشتری در ترکیب اصلی استفاده کند ولی از طرفی این فرصت باعث می‌شود استقلال بیش از پیش به هماهنگی لازم برسد.

اما استقلال که این هفته‌ها هماهنگی بالایی دارد.
به هر حال فرهاد مجیدی هنوز نتوانسته در فرصتی مناسب به تمرینات تیم رسیدگی کند. از روزی که فرهاد هدایت تیم را در دست گرفته، استقلال دائم یا در پرواز بوده یا در اردوی مسابقه و اینقدر وقت نبوده که نفرات تیم با روش و خواست فرهاد کار کنند. شاید تقریباً تیم تا امروز با تمرینات روتین و طبق عادت کار می‌کرده است ولی تیم باید از این فرصت استفاده کند تا در هفته‌های بعدی روانتر و سرحال‌تر کار کند. از طرفی بازیکنان مصدوم هم می‌رسند و تیم می‌تواند با قدرت بیشتری به لیگ برگردد.

در خط حمله و درباره امیرارسلان مطهری حرفی نمی‌زنید؟
من خودم مهاجم بودم و می‌دانم وقتی یک بازیکن در روز‌های اول توانسته اینقدر گل بزند باید انگیزه زیادی داشته باشد. مطهری از چند سال پیش ابراز علاقه کرده بود به استقلال بیاید و نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که استقلال در این سال‌ها از داشتن چنین مهاجم داخلی گلزنی محروم بود. به هر حال ماهی را هر زمان از آب بگیرید تازه است و باید خوشحال بود که ارسلان در این سن و سال به استقلال آمده و می‌تواند حداقل تا سه، چهار سال دیگر با همین توان بالا کار کند.

عملکرد کلی استقلال در لیگ داخلی و آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
به هر حال تیمی که در این فصل این همه مشکل و گرفتاری داشته باید خیلی کمتر از این‌ها برد می‌آورد و خیلی بدتر از این‌ها نتیجه می‌گرفت. باز هم باید به این تیم و این نفرات افتخار کرد.

 حضور فتح‌الله زاده در استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
ان‌شاءا... که باشگاه پس از مدت‌ها از وضعیت مدیریتی نابسامانی که در این چند سال تجربه می‌کرد، رهایی پیدا کند و اتفاقات خوبی رخ بدهد.