پرسپولیس با گل محمدی می تواند پوکر قهرمانی را  کسب کند

شهاب زاهدی مهاجم ایرانی المپیک دونتسک در مورد شرایط تیمش، عدم تعطیلی لیگ اوکراین بدلیل شیوع ویروس کرونا و کسب سهمیه اروپا و تیم ملی این کشور صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید.

در مورد اردوی ترکیه و بازی‌هایی که در این کشور پشت سر گذاشتید حرف بزن؟

در اردوی ترکیه که به مدت یکماه به طول انجامید ما ده بازی را برگزار کردیم که در آن ده دیدار عملکرد بسیار خوبی داشتیم به نحوی که در یکی از آنها مساوی شدیم و در ۹ بازی دیگر هم پیروز شدیم و اردوی بسیار خوبی را سپری کردیم در این اردو هم نفرات جدیدی اضافه شدند اما این نفرات هنوز با تیم خوب هماهنگ نشده‌اند.

چرا در شروع نیم فصل دوم اصلاً شروع خوبی نداشتید؟

در بازی اول که شرایط سختی هم بعد از تعطیلات داشت در زمین خودمان در حالی باختیم که تیم برتر زمین بودیم و کلی حمله کردیم اما روی یک ضد حمله بازی را واگذار کردیم در دیدار دوم‌مان هم در زمین خودمان به تیم دوم اوکراین باختیم؛ بازی که دیداری پایاپا بود اما روی یک کرنر باختیم در حالی که خودم یکبار توپ را به تیرک زدم و چند فرصت دیگر هم داشتم که آنها را با بدشانسی از دست دادیم تا شکستی تلخ برخلاف جریان بازی و موقعیت‌های آن متحمل شویم.

کرونا فوتبال اوکراین را به تعطیلی نکشانده؟

در اوکراین اصلاً کرونا نیامده چون پروازها و افرادی که وارد این کشور می‌شوند به شدت کنترل می‌شوند و مراقبت‌های شدید بهداشتی و قرنطینه بر روی آنها اعمال می‌‌شود و بازی‌ها هم برگزار می‌شود و تا جایی که من می‌بینم و می‌شنوم کرونا اصلاً وارد اوکراین نشده است!

شرایط تیم‌های اوکراینی در فصل نقل و انتقالات چگونه بود؟

تا آنجا که من خبر دارم دو سه تیم پایین جدولی تغییرات زیادی داشتند و به شدت خودشان را تقویت کرده‌اند به شکلی که تیم یازدهم جدول مقابل تیم شاختار بازی خیلی خوبی ارائه داد و شاختار به سختی این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.این مسأله نشان داد که تیم‌های ته جدولی واقعاً خودشان را خیلی تقویت کرده‌اند و به نظرم بازی‌ها در نیم فصل دوم بسیار سخت و نفسگیر خواهد شد.

با این باخت‌ها نسبت به کسب سهمیه اروپا لیگ ناامید نیستی؟

همیشه بازی‌های اول و دوم لیگ خیلی سخت است چون تیم‌ها مدتی در کوران مسابقات نبوده‌اند و شرایط‌شان سخت می‌شود با این وجود در بازی‌های بعدی شرایط‌مان بهتر می‌‌شود و با یکی دو باخت اصلاً نباید در مورد یک تیم نظر داد و کار را تمام شده دانست. ما حتماً برای شرایط بهتر می‌جنگیم و برای هدفگذاری‌مان تلاش می‌کنیم تا اوضاع‌مان بهتر شود و ان‌شاءالله به هدفمان که کسب سهمیه اروپا لیگ هست برسیم.

با حضور اسکوچیچ چقدر امیدواری که به تیم ملی دعوت شوی؟

من برای سرمربی جدید تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و به عنوان یک لژیونر برای دعوت به تیم ملی نهایت تلاشم را انجام می‌دهم تا بهترین بازی‌ها را انجام بدهم.

در مورد شرایط تیم سابقت پرسپولیس چه نظری داری؟

خوشحالم که با حضور مربی جدید باز هم شرایط پرسپولیس به همان شکل موفق پیش رفت. آقا یحیی گل محمدی مربی خیلی خوبی است. مربی که ارزش کار خودش را نشان داده و خودش را به عنوان یک مربی کار بلد مطرح کرده است سرمربی پرسپولیس سبک کار تیم را تغییر داده و علاوه بر جبران بعضی از باخت‌های دور رفت موفق شده تیم را با اختلاف ده امتیازی نسبت به نزدیکترین تعقیب‌کننده‌اش در صدر قرار دهد. شرایط پرسپولیس عالی است و من فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس با روحیه و شخصیت خاصی که در این چند ساله داشته‌اند قادرند پوکر قهرمانی را هم کسب کنند و به عنوان تیمی که در چند سال اخیر بهترین شرایط را داشته باز هم خودشان را به عنوان بهترین تیم ایران مطرح سازند.

شرایط تیم ملی اوکراین چگونه پیش می‌رود؟

شوچنکو دو سه سالی هست که مربی تیم ملی اوکراین شده و از زمانی که ایشان سرمربیگری تیم ملی اوکراین را قبول کرده‌اند، این تیم شرایط خیلی خوبی دارد به نحوی که برای جام جهانی و حضور در یورو همه اروپا روی موفقیت اوکراین حساب باز کرده‌اند. لیگ قوی و پویا و حضور تصمیم‌گیرندگان خوب در رأس فوتبال این کشور موجب شده اوکراین به شکل خیلی سریع در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.

سؤال آخرمان هم به بازی ال‌کلاسیکو بازمی‌گردد، این بازی مهم را دیدی و نظرت راجع به این مسابقه حساس چیست؟

بازی خیلی خوب و مهیجی بود دیداری که همیشه گل بازی‌های باشگاهی جهان است. من هم از این بازی مانند بقیه علاقه‌مندان لذت بردم هر چند از آنجا که واقعاً کریس رونالدو را خیلی دوست دارم اگر رونالدو بازی می‌کرد، برد رئال برایم شیرین‌تر می‌شد. با این وجود من رئالی هستم و خیلی خوشحالم که رئال برد و دوباره صدر را از بارسا پس گرفت. امیدوارم برد در ال کلاسیکو به قهرمانی رئال منجر شود. جدا از این مسائل به عنوان یک مهاجم بیشتر به حرکت‌های مهاجمان نگاه می‌کردم تا از بازی آنها موارد جدید یاد بگیرم و آنها را در تمرینات و بازی خودم لحاظ کنم.