حلالیت طلبی به سبک امیر قلعه نویی

امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان  اظهار کرد: امیدوارم ویروس کرونا از ایران و کل دنیا ریشه کن و نابود شود. ما باید از پزشکان و پرستاران تشکر کنیم و از همه کسانی که ایثار می‌کنند.  باید اسم این عزیزان به عنوان قهرمانان ملی ثبت شود.

 

اخبار ورزشی- قلعه نویی درباره اینکه هیئت میره باشگاه سپاهان او را توبیخ کرده است، گفت:  کسی که چند سالی است با من مشکل دارد  این خبر را  منتشر کرده است. انشاالله  خداوند او را در این شرایط اصلاح کند. به هر حال این خبر صحت ندارد و جا دارد از تابش انسان شریف و با اصالت فوتبال ایران تشکر کنم.

او بیان کرد:  درباره مشکلات اخیر انتقادی به مسئولان است. اگر از اول بهمن لیگ تعطیل می‌شد و تمهیداتی که اکنون انجام می‌شود، آن موقع در نظر گرفته می‌شد، این همه مشکل نداشتیم. معتقدم امن‌ترین جای دنیا، خانه است. باید در خانه بمانیم و به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی عمل کنیم. اگر امسال سفر نرویم و هزینه آن را به قشر آسیب پذیر بدهیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. برخی استان‌ها مثل گیلان و مازندران در وضعیت قرمز هستند و اگر مردم یک سال مسافرت نروند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. شرایط بسیار سخت است.

محمد نادری کار بزرگی انجام داد 

قلعه نویی بیان کرد: ملت بزرگ  ایران نشان داده اند در این شرایط چه انسان‌های بزرگی هستند. کشوری که ۹ هزار سال فرهنگ و تمدن دارد، در این شرایط خودش را نشان می‌دهد. انسان بزرگی در تهرانسر یک ماه اجاره‌ نگرفته است. این کار خیلی بزرگی است و از نظر رفتاری، انسانی و اخلاقی میلیارد‌ها می‌ارزد. محمد نادری را ببینید که چه کار بزرگی انجام داده است.

فردی که ۲ مسئولیت همزمان  دارد به ما کنایه می‌زند 

او درباره وضعیت پرونده بازی سپاهان و پرسپولیس گفت: درباره این پرونده زیاد بحث شده است. ما لایحه‌ای نوشتیم و به کمیته محترم استیناف دادیم و امیدوارم این عزیزان توجه بیشتری کنند. یکی از دوستان کمیته انضباطی که مسئولیتی در صداوسیما هم دارد، ببینید چطور تیکه می‌اندازد. کسی که این ۲ مسئولیت را دارد، کنایه می‌زند و عدالت را در گفتار خود رعایت نمی‌کند. چطور توقع دارید او در رای خود عدالت را رعایت کند.

در راهرو بازیکنان سپاهان گرم کردند تا نفسشان بالا بیاید 

قلعه نویی درباره اینکه ویدیویی از رختکن سپاهان منتشر شده که او گفته تا پرسپولیسی‌ها به زمین مسابقه نرفتند شما هم نروید، اظهار کرد: در آن فیلم اعلام می‌کنم تا داوران و پرسپولیس وارد زمین نشده اند شما به زمین نروید. وقتی یک بازی می‌خواهد انجام شود، قوانینی وجود دارد و قوانین این است که ناظر و نماینده فدراسیون تیم‌ها را فرا بخوانند، داور‌ها باشند و ۲ تیم به همراه نماینده فدراسیون که جلوی داوران حرکت می‌کند وارد زمین مسابقه شوند. ما با توجه به اینکه وقت نداشتیم و می‌خواستیم در راهرو بچه‌ها بدن های خود گرم کنند و نفسشان بالا بیاید.

سرمربی سپاهان درباره اینکه لیگ چه زمانی برگزار می‌شود گفت: شرایط دنیا و کشور خاص است. همه چیز به ویروس کرونا بستگی دارد و معلوم نیست تا ۱۴ فروردین ماه این ویروس کنترل می شود یا خیر. جلسه‌ای با تیم پزشکی و کادر فنی گذاشتیم و تمرینات تیم را قرنطینه کردیم. ابتدای تمرین تب بازیکنان را می‌گیریم، یک ساعت قبل از تمرین رختکن‌ها را ضدعفونی می‌کنیم. اگر ما تمرین‌ها را تعطیل کنیم، بازیکنان به شهرستان‌ها می‌روند.

از همه دوستان حلالیت می‌طلبم 

قلعه نویی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال پایان سال است و مردم شرایط خوبی ندارند. من انسان هستم و معصوم نیستم و اشتباهاتی داشته ام. از همه دوستان حلالیت می‌طلبم.