نامه‌ای با امضای شکوری که از لغو انتخابات فدراسیون فوتبال خبر می‌دهد +سند

فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد که قرار است انتخابات این فدراسیون روز ۲۵ اسفند ماه برگزار شود. انتخاباتی که تکلیف جانشین مهدی تاج را مشخص خواهد کرد، اما نامه‌های فیفا برای اصلاح اساسنامه پیش از برگزاری انتخابات، برگزاری این مجمع را در بلاتکلیفی قرار داده است.

اخبار ورزشی- در حالی که به گفته حیدر بهاروند، ابراهیم شکوری، محمود اسلامیان و دیگر اعضای فدراسیون فوتبال تلاش‌هایی در حال رقم خوردن است تا اجازه برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر از فیفا گرفته شود، اما اقدامات موازی دیگری نیز  رقم می‌خورد.

هنوز نه از سوی فیفا و نه از سوی فدراسیون فوتبال لغو قطعی انتخابات اعلام نشده و موضوع اصلاح اساسنامه نیز در حال مذاکره است. حتی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش هم گفت که در انتظار پاسخ فیفا در این باره هستند. آخرین اقدام فدراسیون فوتبال ارسال نامه‌ای به فیفا همراه با مستندات قانونی بود تا انتخابات این فدراسیون هرچه زودتر و در تاریخ ۲۵ اسفند ماه برگزار شود. هنوز مشخص نیست که آیا فیفا پاسخی به این نامه داده یا نه، اما یک نامه نشان می‌دهد که فدراسیون‌نشین‌ها باور دارند که این انتخابات لغو شده است.

ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال امروز (چهارشنبه) نامه‌ای برای اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ارسال و آنها را به حضور در جلسه روز چهارشنبه، ۲۸ اسفند ماه دعوت کرده است. در حالی که هنوز مشخص نیست انتخابات ۲۵ اسفند ماه لغو شده یا نه؛ یا باید این‌طور بگوییم هنوز از سوی فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام نشده این انتخابات لغو شده است.

با این حال نامه جدیدی که از سوی شکوری برای برگزاری جلسه هیئت رئیسه به اعضا ارسال شده، این مسئله را تأیید می‌کند که انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شده است. این موضوع را می‌توان از دو نکته ساده متوجه شد. یکی اینکه تاریخ برگزاری جلسه هیئت رئیسه ۲۸ اسفند ماه درست سه روز پس از تاریخ اعلام شده برای برگزاری انتخابات است و دیگری هم به دستور جلسه ارتباط دارد. در واقع اگر انتخابات ۲۵ اسفند برگزار شود دیگر هیئت رئیسه کنونی وجود خارجی ندارد که بخواهد تشکیل جلسه دهد. دستور جلسه‌ هم از بررسی برنامه‌های سال آتی فدراسیون خبر می‌دهد و این به معنای ادامه فعالیت فدراسیون با نفرات فعلی است. تصویر نامه را در زیر می‌بینید:

این سؤال پیش می‌آید که اگر انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شده است، چرا در این خصوص اطلاع‌رسانی رسمی صورت نمی‌گیرد. یا اگر هنوز این مسئله رسمی نشده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با چه مبنایی برای ارسال نامه به اعضای هیئت رئیسه و اعلام دستور جلسات پس از تاریخی که مقرر شده انتخابات برگزار شود، اقدام کرده است. تا به این لحظه و طبق قانون هیئت رئیسه فعلی نمی‌تواند در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۸ (پس از برگزاری احتمالی انتخابات) به فعالیت خود ادامه دهد، اما گویا فدراسیون نشین‌ها تصمیم خود را جلوتر از فیفا و مجمع برای لغو انتخابات گرفته‌اند.