افزایش احتمال میزبانی متمرکز لیگ قهرمانان آسیا

بر اساس این گزارش روش‌های متفاوتی برای برگزاری متمرکز رقابت‌های لیگ قهرمانان پیشنهاد شده است و قرار است بین این پیشنهاد‌ها یکی انتخاب شود. بر این اساس به منظور نجات مسابقات از لغو و همچنین تعدد بازی‌های معوقه و محدودیت زمان، بهترین راهکار برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز است.

اخبار ورزشی- کمیته مسابقات AFC در حال بررسی دو پیشنهاد به منظور برگزاری بازی‌هاست؛ پیشنهاد اول که از سوی امارات مطرح شده برگزاری ادامه بازی‌ها به صورت رفت و برگشت از ماه می (اواسط اردیبهشت) است که با توجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن شرایط شیوع بیماری کرونا در جهان نمی‌توان درباره این طرح تصمیم‌گیری لازم و دقیقی داشت.

پیشنهاد دوم، برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز است که به سه صورت مطرح شده و در کمیته مسابقات بررسی خواهد شد. شکل اول برگزاری بازی‌های عقب افتاده چهار گروه غرب به صورت متمرکز در یک کشور و به شکل فشرده است که در زمانی کوتاه می‌توان بازی‌ها را برگزار کرد. راه دوم این است که بازی‌های هر گروه به میزبانی یک کشور برگزار شود و راه حل پایانی که در جلسه اخیر در دبی مطرح شد، این است که بازی‌های گروه‌های اول و دوم در یک کشور و بازی‌های گروه‌های سوم و چهارم در کشور دیگری برگزار شوند و مجموعاً دو کشور میزبان بازی‌های چهار گروه باشند.

در تمامی این پیشنهادات پیش‌بینی شده بازی‌های مرحله حذفی به صورت رفت و برگشت طبق روال قبلی برگزار شوند. در صورت برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز این مسابقات در فاصله زمانی کوتاهی برگزار خواهد شد و مشکل کمبود وقت حل می‌شود.
در حال حاضر AFC منتظر اعلام نظر نهایی کمیته برگزاری مسابقات است تا در این خصوص تصمیم‌گیری کند.