مربی پرسپولیس: کرونا برنامه هایمان را به هم ریخت

حمید مطهری مربی پرسپولیس و دستیار مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی ، یکی از برنامه‌ریزان فعالیت‌های این تیم به شمار می‌رود و در روز‌های گذشته سه مرتبه برنامه‌های خود را عوض کرد تا اینکه از سوی ستاد ملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا به باشگاه‌ها اعلام کردند حق ادامه تمرین را ندارند و این وضعیت تا زمان نامشخصی ادامه دارد. در همین رابطه برای دقایقی با مطهری به صحبت پرداختیم.

اخبار ورزشی- او مثل همیشه پاسخگوی سؤالات ما بود و حرف‌هایش را این‌طور آغاز کرد: «چند بار مجبور به ایجاد تغییر در برنامه شدیم تا اینکه اعلام کردند دیگر حق تمرین نداریم. شرایط خاصی وجود دارد و نمی‌توانیم تصمیم دیگری بگیریم. البته ما همیشه خود را مطیع برنامه‌هایی می‌دانیم که به باشگاه اعلام می‌شود و قطعاً نمی‌توانیم تصمیمات خودسرانه‌ای بگیریم. طی ماه‌های گذشته چند بار برنامه‌ریزی کردیم ولی برنامه‌های تمرینی ما باز هم به هم ریخت. قطعاً اگر شرایطی وجود داشت که می‌توانستیم بازی‌ها را ادامه بدهیم، تمرین می‌کردیم ولی حالا باید مطیع نظر کارشناسان امر باشیم. امیدوارم مردم ایران با رعایت اصول بهداشتی، از این وضعیت عبور کنند و اتفاقات بهتری برای کشورمان رخ بدهد.»

او اضافه کرد: «شرایط تمرینی ما به شکلی بود که می‌خواستیم تمرینات را در دو فاز ادامه بدهیم. از آنجا که لیگ ایران برای مدتی نسبتاً طولانی تعطیل شده، باید در فاز اول، یک بدنسازی کامل و حدوداً ۲۰ روزه داشته باشیم و در کنار آن، تمرینات عادی و تاکتیکی را ادامه بدهیم. این تعطیلات قطعاً برای سلامت همه اعضای تیم در مبارزه با کرونا مؤثر است، اما امیدواریم بازیکنان با شرایط بدنی خوب به تمرینات برگردند. مجبوریم دوره بدنسازی را طی کنیم و با آمادگی راهی لیگ شویم، چون ۹ بازی بسیار حساس برای تیم باقی مانده که باید حداکثر امتیازات را بگیریم و قهرمانی را مسجل کنیم.»

مربی پرسپولیس در مورد این موضوع که هواداران تیم منتظر بودند تا قبل از پایان سال ۹۸، قهرمانی در فصل نوزدهم را بگیرند، اضافه کرد: «بله، اگر شرایط عادی بود، می‌توانستیم این کار بزرگ را انجام بدهیم، چون روحیه بازیکنان و شرایط بدنی تیم عالی بود ولی دیدید که همه چیز تحت تأثیر کرونا قرار گرفت و لیگ را تعطیل کردند. از این رو، نتوانستیم بازی‌ها را دنبال کنیم. به هر حال معتقدم هیچ چیز به اندازه سلامتی مردم ایران، بازیکنان و عوامل برگزاری لیگ اهمیت ندارد.»

از حمید مطهری پرسیدیم چه نظری در مورد تغییرات در کادر مدیریتی باشگاه دارد که این‌طور پاسخ داد: «این موضوعات فقط در سطح مدیریت است و ما حق نداریم در مورد مسائل مدیریتی اظهار نظر کنیم. انصاری‌فرد در پرسپولیس زحمت کشیده و اعضای هیئت‌مدیره هم می‌خواهند به این باشگاه کمک کنند تا پیشرفت و موفقیت‌های بیشتری رقم بخورد، اما این مسائل به مربیان و بازیکنان ارتباطی پیدا نمی‌کند. من امیدوارم همه چیز در نهایت به نفع باشگاه تمام شود.»