کریم باقری: شرایط برای ادامه بازی‌ها سخت خواهد شد

 کریم باقری ظهار داشت: همانطور که می‌دانید اکثر تیم‌ها یا بهتر بگویم همه تیم‌ها به دلیل بحث ویروس کرونا بلاتکلیف هستند و تمرینات خود را تعطیل کردند. ما برای اینکه از شرایط آمادگی دور نشویم چند روزی را تمرین کردیم اما در نهایت تمرینات تعطیل شد.

اخبار ورزشی- وی راجع به بلاتکلیفی تیم‌های لیگ برتری عنوان کرد: به هر حال از طرفی اعلام کردند که مسابقات لیگ برتر از ۱۵ فروردین سال آینده آغاز می‌شود که دوباره این برنامه هم تا آخر فروردین لغو شد و به همین دلیل همه ما بلاتکلیف هستیم. به نظرم شرایط سختی است و باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و با تمرینات کافی تیم را در شرایط خوبی نگه داریم. البته این مسئله فقط مختص به پرسپولیس نیست و همه تیم‌ها با این شرایط دست و پنجه نرم می‌کنند.

مربی پرسپولیس درخصوص زمان آغاز تمرینات تیمش یادآور شد: در این باره باید کادر فنی به جمع‌بندی برسد. ابتدا باید اجازه دهید تا زمان آغاز بازی‌های لیگ برتر و ادامه آن مشخص و اعلام شود. تعطیلی بازی‌ها و تمرینات قطعاً به ضرر پرسپولیس است چراکه تیم ما شرایط خوبی داشت. باید قبول کنیم که به دلیل وضعیت به وجود آمده همه تیم‌ها این وضعیت را دارند و تفاوتی بین هیچ تیمی وجود ندارد. البته ما در شرایط مسابقه بودیم و شرایط خوبی هم داشتیم اما بیشتر از هر چیز باید به سلامتی فکر کرد چرا که سلامتی از هر چیزی مهمتر است. امیدوارم این اتفاق ناگوار و این ویروس کرونا هرچه زودتر از کشور ما دور شود تا دوباره ما فوتبالیست‌ها و همه مردم با خیال راحت به کارشان ادامه دهند.

کریم باقری با اشاره به اینکه تیمش تا چه حد امیداور به کسب چهارمین قهرمانی پی در پی است، تصریح کرد: همه تلاش ما این است تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. از طرف دیگر شرایط ما هم در جدول خوب است و با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به تیم‌های دیگر در صدر جدول هستیم اما باید در بازی‌های باقی‌مانده با همه قوا و با انگیزه بسیار زیاد وارد مسابقات شویم تا بتوانیم امتیازات لازم را بگیریم چرا که هنوز هیچ چیزی تمام نشده است. ما دوست داریم که برای چهارمین سال متوالی قهرمان شویم و به همین دلیل باید همه تلاش خودمان را به کار بگیریم.

وی در خصوص اینکه صحبت از احتمال لغو مسابقات و نیمه تمام ماندن بازی‌های لیگ برتر است و در صورت رخ دادن آیا در در حق پرسپولیس اجحاف خواهد شد یا خیر، گفت: در این باره نمی‌توان حرف خاصی زد چرا که هر روز یک صحبت و شایعه مطرح می‌شود اما باید منتظر تصمیم قطعی مسئولان باشیم. به نظر من ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از اواخر فروردین ماه سال آینده بازی‌ها آغاز شود و به نظرم این اتفاق هم رخ خواهد داد.

مربی پرسپولیس در ارتباط با استعفای محمدحسن انصاری فرد هم گفت: متاسفانه اتفاقات خوبی رخ نداد و الان هم بدهی زیادی روی دست باشگاه است که این مسائل می‌تواند تاثیرگذار باشد. ما با بازیکنان در تمرین صحبت کردیم و به آنها گفتیم که باید روی کار خودمان تمرکز داشته باشیم تا از نظر بدنی در آمادگی کامل باشیم. به بازیکنان گفتیم که به این مسائل فکر نکنند و فقط باید به ۹ بازی باقی‌مانده در جدول لیگ برتر فکر کنند تا بتوانیم با به دست آوردن قهرمانی هواداران را خوشحال کنیم. مطمئناً مساله مدیریت باشگاه در دست بازیکنان و مربیان نیست و مسئولان باشگاه کار خودشان را انجام می دهند. امیدوارم که اتفاقات خوبی در آینده رخ بدهد و همه چیز روی روال پیش برود.

وی با بیان اینکه لغو بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا قطعاً باعث فشردگی این رقابت‌ها در ادامه فصل خواهد شد اضافه کرد: قطعاً همین طور است و ما باید در سه جبهه بجنگیم. خوشبختانه بازیکنان با تجربه‌ای داریم که در این سال‌ها تجربیات خیلی خوبی به دست آوردند و پیش از این هم تجربه چنین شرایطی را داشتند. مطمئناً ما در هر سه جام تلاش خواهیم کرد و فکر می‌کنم این بار در آسیا اتفاقات خوبی برای پرسپولیس رخ بدهد. بازیکنان با تجربه‌ای داریم و خواسته همه بازیکنان و مربیان این است که در لیگ قهرمانان آسیا اتفاقات خیلی خوبی را رقم بزنیم و مطمئناً برای این مسئله تلاش خواهیم کرد تا به این مهم دست پیدا کنیم.