پرسپولیس در سالی که گذشت

تیم فوتبال پرسپولیس تهران درسالی که گذشت، موفق شد با هدایت برانکو ایوانکوویچ قهرمانی لیگ هجدهم را بدست آورد و همچنین در جام حذفی نیز به قهرمانی برسد.

اخبار ورزشی- پس از جدایی مرد کروات از جمع سرخ ها، او ابتدا به الاهلی عربستان رفت و درحالیکه انتظار می‌رفت در این تیم عملکرد خوبی را ثبت کند، اما خیلی زود با برخی ستاره‌های این تیم به مشکل خورد و اخراج شد. برانکو در ادامه قرار بود سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شود، اما این اتفاق به دلیل بحث طلب او از پرسپولیس رخ نداد و هدایت تیم ملی عمان را برعهده گرفت.

از سویی دیگر پرسپولیس نیز راه متفاوتی را طی کرد. ایرج عرب در زمان مدیریتش، گابریل کالدرون آرژانتینی را به ایران آورد. او در زمان حضورش در جمع سرخ‌ها عملکرد خوبی داشت و حتی دربی را نیز با گلزنی مهدی عبدی برد، اما در نیم فصل به دلیل مشکلات با تیم مدیریتی و انصاری فرد و همچنین عدم دریافت مطالباتش جدا شد.

سرخ‌ها پس از این اتفاق یحیی گل محمدی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. این مربی که در شهرخودرو خوب نتیجه گرفته بود همراه با کادرفنی اش به پرسپولیس آمد و در بازی‌های گذشته نتایج خوبی بدست آورده است. او در دربی مقابل استقلال به تساوی ۲ بر ۲ رسید و در مسابقه جنجالی مقابل سپاهان که برگزار نشد، موفق گردید با رای کمیته انضباطی ۳ بر صفر به برتری دست یابد.

سرخ‌ها اکنون با کسب ۴۷ امتیاز از ۲۱ بازی در رده نخست جدول قرار دارند و شانس اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند.

البته این تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ نتیجه خوبی کسب نکرد و قعرنشین گروهش شد و اکنون در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ نیز از ۲ مسابقه سپری شده شرایط خوبی ندارد.

این تیم که با التعاون عربستان، الشارجه امارات و الدحیل همگروه است، در بازی اول مقابل نماینده قطر شکست خورد و رو در روی الشارجه به تساوی رسید تا قعرنشین گروهش باشد. این تیم در بازی سوم باید به مصاف التعاون برود که این دیدار به دلیل شیوع ویروس کرونا در ۱۲ اسفند برگزار نشد.

همچنین پرسپولیس در جام حذفی نیز با شکست تیم‌های ماشین سازی تبریز، صنعت نفت آبادان وشهرداری ماهشهر به نیمه نهایی رسیده و باید منتطر قرعه کشی باشد تا حریف خود را در نیمه نهایی بشناسد.

پرسپولیس در سالی که سپری شد نیز با تغییرات مدیرتی همراه شد. پس از اینکه ایرج عرب به عنوان جایگزین گرشاسبی به عنوان مدیرعامل سرخ‌ها انتخاب شد، نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و با جدایی برانکو، هواداران خواستار اخراج او شدند که پس از مدتی این اتفاق رخ داد و درحال حاضر انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس است.