مدیران استقلال چرا می‌آیند و چرا می‌روند؟

سال جدید و تعطیلی فوتبال ما را بر آن داشته تا با گفتگو‌هایی نوروزی فاصله شما را با فوتبال کم کنیم این بار سراغ خالق زیبا‌ترین گل‌های فوتبال باشگاهی و بازیکن سابق استقلال رفتیم و با میلاد میداودی از شرایط این روز‌های کرونایی و فوتبال سخن گفتیم.

سال خوبی برای فوتبالی‌ها شروع نشد. تحت تاثیر کرونا فوتبال تعطیل شده است در این باره صحبت می‌کنید.

اخبار ورزشی - از روزی که این اتفاق رخ داده است فوتبال در کل دنیا تعطیل شده، اما این تعطیلی در کشور ما اثر بیشتری داشته است، چون تنها دلخوشی ما همین فوتبال بود که آن را هم از دست دادیم.

شما در این روز‌ها چه کار می‌کنید؟

قبل از شیوع این بیماری به اهواز آمده بودم و از حدود دو ماه قبل سعی کردم کمتر از خانه خارج شوم و به نوعی در قرنطینه هستم. اهواز شرایط بسیار بهتر از تهران بود، ولی بالاخره اینجا هم این بیماری شیوع پیدا کرده است و ما فقط برای خرید بیرون رفتیم شهر هم واقعا تعطیل بود. خوزستان و اهواز عیدش بسیار زیبا و معروف است، اما طی همین مدت و قبل از این محدودیت‌ها پارک ساحلی اهواز و تفریحگاه‌های دیگر بسته بود خبری از شلوغی نبود.

این روز‌ها استقلال چالش مدیریتی دارد چند نفر آمدند و رفتند چرا استقلال به این وضعیت دچار شده است؟

اولین گزینه برای ثبات یک تیم مدیریت قوی و هیئت مدیره همراه است. زمانی که ما بازی می‌کردیم استقلال مدیریت منسجم و قوی داشت که باعث شد ما نتیجه خوبی بگیریم. البته ارکان زیادی در این رابطه نقش دارند از بازیکنان تا کادر فنی، اما اصلی‌ترین عامل مدیریت خوب است. وضعیتی که از آن صحبت می‌کنید کم و بیش در اکثر باشگاه‌ها وجود دارد، اما در استقلال مشخص نیست چه کسی تعیین کننده است و اینکه چه کسی می‌آید و چه کسی می‌رود و این دوستان چرا استعفا می‌دهند. اصلا معلوم نشد دلیل استعفای آقای فتح الله زاده و دیگر دوستان چیست؟ چرا می‌آیند و چرا می‌روند؟ این نه برای ما نه بازیکنان و نه هواداران واضح و روشن نیست. این رفت و آمد‌ها چه دلیلی دارد باید پرسید چه مشکلی دارند.

مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین بزرگ‌ترین مشکل استقلال است همین اولِ کار، استقلال نیاز به چند ده میلیارد دارد تا پنجره‌های نقل و انتقالش بسته نشود.

حالا مدیری که می‌آید باید فکر این چند ده میلیارد بدهی را کرده باشد نمی‌شود که بدون برنامه بیاید. کسی از جیبش خرج نمی‌کند. باید دید از چه کسانی برای کمک قول گرفته و آیا وعده‌ها عملی می‌شود یا نه.

دوست شما فرهاد مجیدی سرمربی این روز‌های استقلال است و به خاطر این وضعیت و هرج و مرج‌های قبل این در آستانه استعفا قرار داشت فکر می‌کنید فرهاد مجیدی چه آینده‌ای در استقلال خواهد داشت؟

به نظر من فرهاد می‌تواند آینده خوبی داشته باشد هم برای خودش و هم برای استقلال و از سمت دیگر می‌تواند در بین بهترین مربیان ایران قرار بگیرد، اما باید شرایط فراهم باشد با دست خالی که نمی‌شود و این شرایط بد مالی کار را سخت می‌کند. من بازیکن بودم می‌دانم تا شرایط مناسب نباشد کار مربی برای جمع و جور کردن تیم بسیار دشوار خواهد بود.

از فوتبال کمی فاصله بگیریم سریال پایتخت را می‌بینید؟

در این چند وقت اخیر پایتخت را ندیده‌ام و نمی‌بینم.