افشاگری رویانیان درباره پیشنهاد پرسپولیس به قلعه نویی

در چند روز گذشته پیشنهاد پرسپولیس به امیر قلعه‌نویی برای قبول هدایت سرخ‌ها توسط محمد رویانیان و حبیب کاشانی به یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌ای تبدیل شد. به طوری که قلعه‌نویی عنوان کرده بود که اگر این پیشنهاد را قبول می‌کرد رکورد نقل و انتقالات شکسته می‌شد.

اخبار ورزشی- همین بهانه‌ای شد تا با مدیرعامل سابق سرخ‌ها به گفت و گو‌ بنشینیم. رویانیان ابتدا در مورد ویروس کرونا صحبت و بعد از آن مسائل آن زمان پرسپولیس به سوژه اصلی تبدیل شد.

گفت و گوی ما را با محمد رویانیان به شرح زیر است:

*مشکل مردم مشکل من هم است

ما هم مثل همه در حال مبارزه با کرونا هستیم. من و خانواده در قرنطینه به سر می‌بریم و خدا را شکر تا به الان مشکلی نداشته‌ایم. ولی خب مردم مشکل دارند و مشکل آن‌ها مشکل ما هم است.

*به قلعه‌نویی گفتم یا جرات می‌کنی در پرسپولیس باشی یا جراتش را نداری!

من اصلا یادم نمی‌آید که به ایشان مبلغ پیشنهاد داده باشم. فقط یک صحبت اولیه و‌ تلفنی بود و قرار جدی گذاشته نشد. یادم می‌آید قلعه‌نویی آن زمان تیم نداشت و من هم زنگ زدم و او گفت همه من را استقلالی می‌دانند و من در جواب گفتم یا می‌توانید بیایید یا جرات نمی‌کنید. به نظر من مربی نباید رنگی باشد و من می‌خواستم این تابو را بشکنم تا فوتبال حرفه‌ای شود.

*اصلا با قلعه‌نویی مذاکره نکردیم که بحث مبلغ وسط باشد!

من اصلا به یاد ندارم صحبت ما جدی شده باشد و جلسه‌ای گذاشته باشیم. خیلی‌ها پرسیدند که چطور به قلعه‌نویی رسیدی که باید بگویم من ایشان را از قبل می‌شناختم و آن زمان تیمی نداشتند. من هم گفتم می‌توانید به پرسپولیس بایید که گفتند من استقلالی هستم و دیگر مذاکره‌ای نشد. من نمی‌دانم ولی فکر کنم زمان آقای کاشانی هم با ایشان مذاکره شده بود.

*گل‌محمدی جلو پرسپولیس می‌باخت، می‌گفتند راه داده!

من معتقدم مربی نباید رنگی باشد و باید فراتر از رنگ‌ها باشد. در اروپا می‌بینید مربی‌ای در بارسا، رئال، یوونتوس و ... فعالیت کرده ولی به تیم رقیب می‌رود. فوتبال باید حرفه‌ای باشد. مربی نباید رنگی باشد تا بتواند توسعه داشته باشد. آقای گل‌محمدی وقتی در پدیده بود اگر پرسپولیس را می‌برد می‌گفتند چقدر بی معرفت است و اگر می‌باخت می‌گفتند راه داده است. عوارض رنگی بودن همین است.

*به استقلال ۷۰۰ میلیون و چند هزار دلار پول دادم

حرف آقای قلعه‌نویی درست است و من استقلال پول دادم. یادم می‌آید استقلال چک دست مردم داشت اما پولی در بساط نبود. من چک‌ها را گرفتم و ۷۰۰ میلیون پول دادم. حتی برای رفتن به بازی‌های آسیایی مشکل داشتند که آقای فتح‌الله‌زاده آمد از من دلار و پول گرفت که هنوز استقلالی‌ها برنگرداندند و بر گردن من است. دو دلیل هم برای این کمک داشتم. اول اینکه هر دوی ما دولتی هستیم و دوم در زمین رقیب هستیم و بیرون دوست.

*به شاهین، گهر درود، فدراسیون فوتبال و کشتی هم پول دادم!

من به غیر از استقلال به گهر درود، شاهین بوشهر و فدراسیون فوتبال هم کمک کردم. حتی یادم می‌آید که در زمان مرحوم خطیب که خدا رحمتش کند، فدراسیون کشتی قرار بود به جام جهانی قهرمانی جوانان برود که ایشان زنگ زد گفت پول نداریم. من هم ۲۰ هزار دلار پول به همراه ۱۰۰ میلیون پول به کشتی دادم. من چون در دولت بودم کمک می‌کردم. اما قسم جلاله می‌خورم تامین پول از بخش غیر دولتی بوده است. این دین بر گردن من است و همه توقع دارند. البته استقلال ۵۰۰ میلیون از پول خود را برگشت داده و ۲۰۰ تومان مانده است که ان‌شالله پرداخت کنند.

*خانه‌ام را در راه پرسپولیس داده‌ام

یادم می‌آید که قبل از دربی بود و بازیکنان اعتصاب کرده‌ بودند. من به علی دایی گفتم که اعتصاب را از بین ببرید و من هم پول می‌دهم. در کمتر از ۴۸ ساعت خانه‌ام را به رهن گذاشتم و پول گرفتم و در هتل بین بازیکنان پخش کردم. خانه ما هم رفت و بنده ۵ سال است مستاجر هستم. از باشگاه برای خانه من یکی دو بار پیگیری کردند که نمی‌کردند بهتر بود. می‌خواستند کار من را زیر سوال ببرند. اما هیئت مدیره فعلی باشگاه حرکت انسانی کرد و بدون اینکه من فشار بگذارم حرکت مثبتی انجام دادند و دارند پیگیری می‌کنند تا خانه ما برگردد.

*مواقعی پیش می‌آمد که پول می‌خواستیم اما یک ریال نبود!

وقتی از رویانیان پرسیدیم که چرا خانه‌اش را در رهن بانک گذاشته است، گفت: متاسفانه منابع مالی باشگاه تعریف خاصی ندارد. درآمد و هزینه هم زمان خاصی ندارد. مثلا نیم فصل می‌شود و باید ۵۰ درصد پول بدهی اما هیچ پولی  وجود ندارد. در استقلال و پرسپولیس همیشه طراز منفی و وضعیت نامتعادل است. ما از منابع مختلف درآمد زایی کردیم اما پول به موقع نمی‌آمد. پول لازم می‌شدیم اما جیب باشگاه خالی بود یک ریال نبود ولی در مواقع غیر ضروری پول وجود داشت.