دیگر ابرویم را مداد نمی‌کشم!

جان لوکا ویالی ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا مدتی را با سرطان سپری کرد و حالا پس از طی کردن این بیماری به توصیف آن پرداخته است.

اخبار ورزشی- وی این بیماری را نه یک نبرد بلکه یک سفر عنوان کرد که به شما کمک می‌کند تا بدانید چه کسی هستید و خودتان را بشناسید. اما ویالی ویروس کرونا را بیماری عنوان کرد که زخم‌های عمیق عاطفی، اخلاقی و اقتصادی در جامعه خواهد گذاشت.

مهاجم سابق سامپدوریا ، یوونتوس و چلسی بیشتر از همه در معرض ابتلا به بیماری کروناویروس است، زیرا تقریباً 2 سال است که با سرطان سر و کار دارد و شیمی درمانی انجام می‌داده است.

وی به روزنامه لاریپابلیکا گفت: در حال حاضر من خوبم. من در ماه دسامبر 17 ماه شیمی درمانی را پشت سر گذاشتم یک دوره 8 ماهه و یک دوره 9 ماهه. برای کسی مثل من که سرسخت هستم، مبارزه‌ای سخت جسمی و روحی با این بیماری بود.

ویالی عنوان کرد: در حال حاضر آزمایش‌هایم هیچ نشانی از بیماری را نشان نداده و من الان خوشحالم که می‌توانم بار دیگر سلامتی خودم را بازیابم و این بدان معنی است که دوباره خودم را می‌توانم در آینه ببینم، موهایم در حال رشد است و دیگر نیازی ندارم تا ابرویم را با مداد بکشم.

مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا خاطرنشان کرد: من کسانی را دیدم که به بیمارستان منتقل شدند و مجبور شدند در تنهایی جان خود را از دست بدهند. حتی بستگان آن‌ها در صورت ابتلایشان به کرونا اجازه حضور کنارشان را ندارند و نمی‌توان برای آن‌ها تشییع جنازه برگزار کرد و این واقعا وحشتناک است. این بحران قطعا زخم‌های بزرگی را برای کشور به همراه خواهد داشت. زخم‌های بزرگ عاطفی، اخلاقی و اقتصادی.

ویالی گفت: شما با فکر کردن به خواسته های خود، با ترس از مرگ می جنگید، روی آنچه که واقعاً دوست دارید تمرکز می‌کنید و انتظار می‌کشید که همه چیز خوب برگردد. بازگشت فوتبال و ورزش واقعا شگفت‌انگیز خواهد بود. زیرا احساسات و خاطرات به ما کمک می کنند تا به زندگی کامل خود برگردیم. من فقط امیدوارم که ما این ظرفیت را برای همبستگی در آینده حفظ کنیم و آن را گسترش دهیم.

باید از پزشکان، کادردرمانی به خاطر سخاوت، قدرت جسمانی و روحای بالایشان حمایت کنیم. بگذارید وقتی این بیماری تمام شد آنها را فراموش نکنیم. وقتی این بیماری تمام شد ایتالیا می‌تواند با پزشکان و پرستاران در برگامو بازی کند. آن روز قطعا یک روز عالی خواهد بود.