برگزاری مسابقات ورزشی در اسپانیا در بحران کرونا

خوزه لوئیس مارتینز-آلمیدا، شهردار مادرید گفت: رویداد‌های جمعی در اسپانیا از جمله ورزش تا اواخر پاییز در فضای باز برگزار می‌شود.

اخبار ورزشی- او افزود: در بهار و تابستان هیچ رویدادی با تماشاگر در اسپانیا رخ نخواهد داد. شاید در پاییز هم. زیرا، بدیهی است، ما نمی‌توانیم اوضاع را کاملاً کنترل کنیم.

به این ترتیب  مسابقات لالیگا اسپانیا هم که به دلیل شیوع ویروس کرونا ، تعطیل شده است در صورت از سرگیری بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: اگر شرایط حفظ سلامتی و ایمنی تضمین شود، برگزاری بازی‌های فوتبال بدون هوادار در تابستان امکان پذیر است.

او همچنین حضور "هواداران اتلتیکو مادرید" در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر انگلیس لیورپول در تاریخ ۱۱ مارس اشتباه را دانست و گفت: این منطقی نبود که ۳۰۰۰ هوادار اتلتیکو به آنفیلد بروند. این یک اشتباه بود.

از ابتدای شیوع کرونا در اسپانیا و تا ۱۸ آوریل (شنبه)، بیش از ۱۹۱ هزار نفر مبتلا به کرونا ویروس شناسایی شده و بیش از ۲۰ هزار بیمار در این کشور جان باخته اند.

قرنطینه در اسپانیا ۱۴ مارس اعلام و برای دو بار تمدید شد، آخرین بار تا ۲۶ آوریل. اقدامات محدود کننده در اسپانیا از جمله سخت‌ترین تدابیر در اروپا است. ساکنان کشور حق دارند فقط در موارد استثنایی خانه خود را ترک کنند. مواردی مانند: خرید مواد غذایی، دارو، مراجعه به بیمارستان، کمک به افرادی که نمی‌توانند از پس امور خود بر بیایند و رفتن به محل کار.

از روز دوشنبه، برخی از صنایع و شرکت‌های غیر ضروری که فعالیت‌های آن‌ها طی دو هفته گذشته ممنوع شده بود، کار را از سر گرفتند.