انگیزه‌ی بالای طاهری برای کسب مدال‌های المپیک و جهانی

رامین طاهری عضو تیم ملی کشتی فرنگی در وزن ۸۷ کیلوگرم در مورد شرایط جسمانی و تمرینی اش گفت: اهل ایذه هستم و در حال حاضر در منزل برادرم در اهواز حضور دارم. خوشبخانه می‌توانم از امکانات باشگاه بدنسازی یکی از دوستانم در شرایط کاملا بهداشتی استفاده کنم و یکی دو نفر از رفقایم در اهواز نیز در تمرینات کشتی به من کمک می‌کنند.

اخبار ورزشی- وی در مورد شرایط تمرینی با توجه به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در حال حاضر که خوش نمی‌گذرد و مجبوریم خارج از اردو‌ها تمرینات خود را انجام دهیم، البته کادر فنی هر هفته تمرینات ما را در یک گروه پیام رسان فضای مجازی در اختیارمان قرار می‌دهد و ما نیز تا جایی که امکان دارد تلاش می‌کنیم که آمادگی خود را از دست ندهیم.

​دارنده ۳ مدال طلای آسیا در مورد تعویق المپیک و تأثیر آن در برنامه‌های وی، اظهار داشت: شرایطی که پیش آمده نه تنها برنامه من، بلکه برنامه‌های فدراسیون و سایر کشتی گیران را نیز تحت تأثیر قرارداده، ولی این شرایط تقریبا برای کل دنیا یکسان است و همه با آن درگیر هستند.

وی ادامه داد: البته نگاه من المپیکی است و به دنبال این هستم که بتوانم سهمیه این وزن را بدست آورم. این را هم باید بگویم با توجه به فرصت بیش از یکسال و رقابتی که وجود دارد، آماده ام که هرکجا و مقابل هر حریفی که کادر فنی صلاح بداند و دستور دهد به میدان بروم و تابع تصمیمات آن‌ها هستم.

طاهری با آرزوی سلامتی برای علیرضا کریمی و اینکه این ملی پوش آزادکار هرچه زودتر بتواند به تمرینات بازگردد اظهار داشت: در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان و در رقابت‌های آسیایی و جهانی مدال‌های زیادی گرفتم، اما پس از حضور در رده‌ی بزرگسالان از هر دوپا رباط صلیبی پاره کردم و عمل جراحی و طی کردن دوران نقاهت، من را از اهدافم دور کرد.

وی ادامه داد: در جایی که می‌توانستم موفق باشم و در وزن ۸۰ کیلوگرم قهرمان بزرگسالان آسیا شده بودم و تمام نفرات مطرح وزن خود را شکست داده بودم، متأسفانه رباط صلیبی پاره کردم و و با توجه به عمل جراحی که بر روی هر دو پای خود انجام دادم، حضور در مسابقات انتخابی و رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ پاریس را از دست دادم.

طاهری تصریح کرد: البته پس از رهایی از مصدومیت و بازگشت به تشک کشتی و تمرینات، دوباره به شرایط آمادگی قبل بازگشتم و سال گذشته برایم سال خوبی بود، اما نتوانستم آنطور که می‌خواهم در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان کشتی بگیرم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ سال دارم و انگیزه‌ی بالایی برای کسب مدال‌های المپیک و جهانی دارم و امیدوارم که در مدت زمان پیش رو بتوانم توانمندی‌های خود را به اثبات برسانم.

طاهری در پایان در مورد شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: دلتنگ حضور مجدد در اردو‌های تیم ملی و دوباره جمع شدن و دیدن دوستان هستم. امیدوارم که هرچه زودتر از شر این ویروس خطرناک خلاص شویم و مردم نیز مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا بار دیگر جریان زندگی به حالت قبل بازگردد.